Uttryck i veckan som gick

Jag säger som Sara Leander sjöng:

"Jag är glad att jag inte längre är ung!" (Inuti känner jag mig evigt ung).

Varför det undrar kanske någon?

Jo, jag slipper laptopdermatit , för det drabbar främsta unga, dessutom är jag är stationär.

Många yngre datoranvändare sitter med sin dator i knät, många timmar i sträck och dagligen. Såg i söndagens DN att ordet "laptopdermatit" är ett av 6 uttryck i veckan som gick.

Se hela bilden
Bild ur Läkartidningen






Jag slipper också "läskfetma" som är ett annat av veckans uttryck. I någon annan tidning läste jag att det också, i huvudsak drabbar unga - de som är uppfödda på coca cola och annat sprattelvatten och har gjort det till sin dagliga dryck.

Länken är till Sveriges största hälsoblogg: Kostdoktorn.se


I min generation var det STOR fest när man fick en läsk, t ex när jag kom till mormor och alltid fick en Loranga första dagen.



Mormor fick aldrig veta att jag inte tyckte särskilt mycket om Loranga. Jag tycket det var för mycket kolsyra och smaken var inte heller riktigt rätt. Jag drack ändå och var överlycklig över att slippa dela den med någon, brorsan t ex.

Tilläggas bör, att jag kan skaffa mig fetma hur lätt som helst, utan läsk! Nu senast på Island lyckdes jag arbeta fram en riktigt fin "lakritsslang" på mindre än en vecka, mitt fram längs med midjan.

Tyvärr är den inte helt punkterad än......!


Kommentarer
Postat av: Selma

Läsk har jag fortfarande inte riktigt vant mig vid. Jag fick det nästan aldrig som barn, ingen saft heller just. Fortfarande tycker jag generellt illa om söta drycker. Vissa undantag finns men på en generell nivå så där.

2010-08-24 @ 09:20:57
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Suss

Selma, När jag någon enstaka gång/år äter ett Maxmål el dyl, tar jag coca cola. Då tycker jag t o m att det är gott och passar. Annars dricker jag helst vatten.

2010-08-24 @ 11:59:57
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Den där dermatiten borde jag få eftersom jag ofta har laptopen i knät i sängen liksom. Men det är en sån där vit halvmåne fylld med frigolitkulor emellan förstås, en sån man köper på IKEA.



Jag har mailat Dig, Du får öppna Din mailbox.

2010-08-24 @ 19:02:07
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Har du frigolit emellan dig och strålningen klarar du dig säkert! Ok,ska kolla mailen.

2010-08-24 @ 21:44:00
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0