Idag reser jag norrut

Jag åkte norrut förut idag för jag hade lite att styra upp där. Samtidigt passade jag på att åka till kärestan och det är alltid bra att kombinera nytta med nöje.

På hans köksbord tronar en Amaryllis som måste ha superkraft. Den har blommat sen julafton och på den här andra stängeln har den 6 klockor.

Jag har aldrig varit med om att ha 6 klockor på någon av alla jag haft genom livet, högst 5.

Jag har tagit fina bilder, men hans dator tar inte emot mitt minneskort, så de kommer imorgon istället. Jag tänker sova över och har jag tur imorgon bitti kanske rådjuren tittar in igenom sovrumsfönstret.
I så fall ska jag vara beredd med kameran, sen ska jag skälla på dem för att de knipsar av våra tulpaner i blomrabatten.

Det skulle vara bra om inte rådjur var så söta, då kunde man hata dem för att de förstör så i trädgårdarna hos folk. Å andra sidan fattar de inte det, de blir väl bara glada att hitta mat?

Vem blir inte det förresten?

Tänk vilken lycka att hitta en bit torkat renkött på Hindersmässan.

Hitta och hitta, nog hittade vi.....Det kostade 690 kronor kilot, men det är det värt, hur konstigt det än kan låta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag fattar inte var Dina kommentarer tar vägen....konstigt är det. Men spelar roll då huvudsaken att jag läser dom. Puss hjärtat! Älskar Dig!

2010-02-01 @ 19:17:04
Postat av: anne

Så hur mycket betalade du för den lilla snutten????

2010-02-01 @ 21:27:52
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Maggie, Jaaa, det är huvudsaken. Älskar dig också, men saknar din fysiska närvaro! KRAM

2010-02-02 @ 15:09:43
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Anne, Det är inte vårt kött på bilden, men min bit kostade 156 kronor och dotters 107. Hon åt upp sitt i ett nafs, mitt räckte till två tillfällen. Alldeles på tok för begärligt och gott!

2010-02-02 @ 15:10:46
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Christina

Ett tips ang. rådjurens tulpanfrossande.

Köp billig,illadoftande hårspray och spraya tulpanerna när de börjar knoppas. Rådjuren skyr doften.

2010-02-02 @ 18:39:16
Postat av: Suss

Christina, Är det sant? Skulle något så enkelt fungera då blir jag jätteglad! Tack, nog ska vi prova i vår! KRAM

2010-02-02 @ 22:49:38
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0