Befriad

JAG ÄR FRI ! ! !  

Gipset är borta, jag kan skriva med alla fingar igen och det känns helkonstigt, men skönt!

Det var inget spinkigt som dolde sig innanför gipset, men ganska äckligt! Fullt med gammal död hud och så en massa små sår på insidan av armen som bekymrade sköterskan som befriade mig.

De såren hade jag åstadkommit alldeles själv. Jag har med mer eller mindre lätt våld kliat mig innanför bandaget när det irriterat som värst. Ibland har jag knövlat in ett par fingrar, ibland något annat smalt, t ex en blompinne eller vad jag haft till hands. Självklart hade det lämnat spår.

Armen var dessutom lite svullen, i synnerhet över de ställen där gipset klämt.



Tydligen var det väldigt bra i alla fall, läkaren som dragit det rätt var helt nöjd över resultatet. Nu är det upp till mig om jag vill bli som förr igen. Det vill jag och det ska jag!

Efter åkte jag till "samariten" för att säga upp henne från heltidstjänsten hos mig. Nu kan hon få bedriva lite färdtjänst om vi ska ut på några turer i länet. Jag var till Malins och köpte lite färska frukostbröd i hopp om att få te.

Här kommer lite bilder från den lilla familjens hem. En hund, två människor, tre kattor och ett okänt antal vattenlevande varelser.

Dolly ropade jag in på Tradera för ett par år sen. Huvudet har dottern fått i födelsedagspresent av en kompis.





Medan jag sprang runt i lägenheten och tog kort fixade Vicke och matten fika.



Ahti har också koll, såväl som Vicke som hoppas att något ska ramla ner på hans nivå.
Lite trött är hon!


Indra har parkerat i husses sköna knä.



Jättegott med te och lite inpackning av god hudkräm på den torra fularmen.

När vi fikade slog sig djuren till ro!




"MEN hundmormor, vad otäckt med en kamera som kommer fram över soffkanten där jag ligger och försöker glömma alla goda dofter från bröd och ost som ni håller på med där vid bordet!"

Så tyckte nog Vicke här ser det ut som.



Snart är det vår! Eller är jag bara lite sprittigt spattig p g a gipsborttagningen?

Kommentarer
Postat av: britten sa....

ja jag kan förstå att du ahar vårkänslor..vet hur dte känns att ta bort gipset ..grattis..och härliga bilder...

2010-01-20 @ 19:01:55
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: ACW

Skönt för dig att slippa gipset! Visst blev armen lättare? Ta det nu lugnt både inomhus och ute i snömoddet så du inte halkar igen!!

Jag hör av mig inom kort!

2010-01-20 @ 22:26:06
Postat av: Suss

Britten, Tack, det är skönt. Jag känner mig lätt som en fjäder, trots svullnad där gipset klämt och fortfarande lite ont.

2010-01-21 @ 00:30:34
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

ACW, Hej, hörde på svararen att du ringt, men jag var upptagen då. Hör inte du av dig så gör jag det! Inom kort det också!

2010-01-21 @ 00:31:24
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: ansepanse

vad skönt att bli av med gipset

ahh, vilka gosiga katter som ligger på akvariet :)

och vovven då, mitt hjärta smälter

kramar

2010-01-21 @ 11:08:13
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig det är skönt att slippa gipset, men kan tänka mig det känns konstigt efteråt.

Kommer ihåg när jag hade gips på armen när jag var yngre och tog bort det

och hur "ostadig" armen var just efteråt...eller hur jag ska förklara det.

Men då hade jag haft gipset i några månader.

Mysiga foton du visar oss här och så söt kissarna och vovven är,

Kramar

2010-01-21 @ 17:02:10
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0