"Fågelskådning"

Vi var en snabb runda på stan igår. 4 ärenden skulle klaras av från söder till norr.

När vi gjort de tre på söder och började promenaden mot stans norra del passerade vi slottet.

Det var riktigt kallt, jag var tvungen att ha min enda mössa på huvudet istället för på handen. Av någon anledning hade jag bara fått med mig en. Jag hade lyckats lirka in den brutna handen med sitt gipsbandage i jackfickan då vi passerade slottet.

Där står Carl den IX Johan staty och hans axlar och huvud har blivit hållplats för vissa av stadens fåglar. Ibland är det duvor, men oftast kajor som vi har gott om här.

"Titta", ropar jag, "vad roligt det ser ut med fåglarna på hans huvud, jag måste ta ett kort".

Lirkar ut handen och rotar runt i kassen efter kameran - kallt, KALLT var det! Jag får mitt kort och visar för kärestan, som helst vill gå fort så vi får komma inomhus!



Nog vet han vem som står staty där, men säger ändå:

"Äh, Sven Dufva har man väl sett förut".

Kommentarer
Postat av: ansepanse

hahaha - den var bra

2010-01-03 @ 19:38:44
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Suss

Ansepanse, Jag tyckte också den var väldigt bra.

2010-01-05 @ 17:46:25
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0