Hjälper, hjälper ej?

I morse kändes halsen lite tjock och den s.k. vanliga säsongsinfluensan lär ha kommit.

Inte tror jag att jag fått den, men för säkerhets skull testade jag nästansysterns kur för att mota den innan den ens fått fäste i min sargade lekamen. Då syftar jag på armbrott och ihopsydd huvudsvål, samt en självspricka på vänster tumme.

När vi var i England, på paradisstället Tesco, for hon runt i medikamenthyllorna efter något underdundermedel, det fanns en hel del.

Naturligtvis var jag också tvungen att köpa sånt.



Placebo eller ej, jag är pigg och halsen beter sig helt normalt  =  Frisk! 

Ikväll har jag deltagit i homestylingaktiviteter här hemma och före det utfört en träningsrunda på IKEA!

Mesta och hårdaste jobbet, samt alla tunga lyft har jag undvikit så klart. Jag är skadad och sjukskriven. Kära dottern har stått för den delen.

Jag tog hand om det betydligt lättare efterarbetet och före det en del soffsittande, studerande hennes slit och sorterande av diverse skruvdetaljer för olika ändamål.

Imorgon kommer rapport om vad vi sysslat med  -  förutom att mota eventuella smittor ur kroppen!

Jag ska köpa mer Beechams och annat bra kolijox nästa gång också!


Kommentarer
Postat av: britten sa....

Finns det så spännande saker i England då ska jag titta i april när jag ska till London...

2010-01-13 @ 16:05:35
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Placebo är ju inte det sämsta. Om det fungerar, helt ok! Men jag ska testa just Din placebo nästa gång.



Synd att Du inte kan köra bil med handen, eller rättare med bara en hand. Det förtar ju lite av det eventuella nöjet med att vara arbetsbefriad. Synd att vi inte bor närmare, då kunde jag ha sällat mig till kretsen av "chaufförer". Nu får jag nöja mej med att tänka ¨på Dig och hoppas att det går över kvickt. För det måste väl kanske bli en tids konvalecens efter gipset är borta och lite träning. I alla fall för Dig som jobbar så mycket med händerna på jobbet.

2010-01-13 @ 17:21:01
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Britten, Det finns mycket intressant på både Tesco och Boots. Hoppas du hittar något bra!

2010-01-13 @ 18:08:09
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Tron kan försätta berg vet du väl? Jag är helt frisk idag!

Det är väldigt synd att jag inte kan köra än, jag testade igår, men det känns för osäkert. Vi får se nästa vecka då jag blir avgipsad. Jag blir hemma ett tag till för att träna upp mig, det vet jag redan.

2010-01-13 @ 18:12:20
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0