Kval

Efter svåra kval har jag beslutat mig för att vara datorfri i 2 (TVÅ!!!) hela veckor.



Det innebär att jag inte kommer att blogga ett endaste litet inlägg förrän runt den 18 juli, då jag åter nöter denna stol och detta tangentbord, i min iver att berätta det som tränger på.

Vi far på semester imorgon, en lässemester som kärestan flämtade fram som en önskan för ungefär ett år sedan. Det var då vi for, som skållade illrar runt Irland och upplevde det ena efter det andra.

På tolfte dagen, efter många mil i hällregn, vänstertrafik och total avsaknad av både matställen och B&B, gnydde han fram: "Nästa år vill jag vara hemma och ha en lässemester i 14 dagar.

Jag nappade direkt, med den lilla brasklappen, att jag ville att den skulle förläggas till västkusten. Så blev det och imorgon bär det iväg med minst 20 olästa böcker i en stor kasse.




Återkommer med nya hisnande sanna episoder ur våra liv runt 18 - 20 juli!

Ha det så bra tills dess och sola med måtta. Jag tänker ligga i hängmattan i skuggan och läsa!


Kommentarer
Postat av: anne

ÅH!!!!!! Vilken idé!!!!!



LÄSESEMESTER ska jag lägga in på min bucket list!!!! Aldrig har jag tänkt att man kan ha en sådan!



Hoppas ni får det riktigt, riktigt underbart!!!!!

2010-07-03 @ 09:23:03
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ha det så underbart!!!

Kram

2010-07-03 @ 10:21:12
Postat av: Mia

Lycka till - tror du får en fin semester. Jag ser Stieg Larssons namn i högen och då kommer du att få spännande underhållning!



För övrigt har jag svårt att se vad du tar med dig för litteratur, men hoppas det är mer som är läsvärt!

2010-07-03 @ 15:30:17
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Ragnvi

Jisses...låter som en helt underbart skön semester! Vilket jag också hoppas att det blir för er! Kanske ett dopp i havet också?! Fniss...

Läste o såg att du varit hos Elsa i Norberg...där var även jag förra året! Härligt ställe!

Såg massor av konstverk o annat smått o gott också hos dig...och en rosenhallon! Min lilla buske får vita blommor?!

Kramen!

Ragnvi

2010-07-04 @ 10:18:47
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Lambergsfrua

Ja, jag ser ju att du redan börjat din bloggfria period, men jag skriver några rader ändå. Jag hoppas verkligen att de två veckorna blir precis så avkopplande och läslustfyllda, som ni önskar.

Jag har nu läst ikapp i din blogg och njutit av alla fina bilder. Norberg har vi besökt många gånger, liksom Ängelsberg, då vi har goda vänner som bott där i många år - numera utflyttade till Ostkusten.

Sommartider är ingen bra tid för bloggen. Det finns så mycket annat som lockar och drar;)



Solig kram!

2010-07-04 @ 11:52:20
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Suss

Till alla: Jag ska snart berätta om den bästa semester jag haft, i alla fall vad det gäller vila, avkoppling och njutning. Jag läste 10 böcker på 2 veckor! Det var HÄRLIGT!

2010-07-19 @ 23:12:47
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0