Läkerol

Jag tror att tandläkarkåren och Läkerol har ett samarbete!

Mina Läkerolfavoriter är Salvi och Granatäpple.



I förrgår kände jag att jag behövde en miniuppiggare och tog en, endast en tablett - Salvi var det.

Nu i efterhand har jag analyserat hur jag beter mig när jag äter läkerol. Jag stoppar in den eller oftast dem, men igår var det bara en (1 alltså).

Så fort den landat på tungan skickar jag fram den mellan framtänderna och biter lite några gånger, liksom kör runt med den innan jag låter den gå tillbaka till tungan. Det fastnar små bitar på framtänderna ibland, de är ganska klistriga.

Det är bevis nummer 1 i alliansen Tandläkarna&Läkerol. Jag tror den alliansen heter "Tandläkerolerna".

I förrgår fastnade det lite på baksidan, längs en framtand i nederkäken. När väl tabletten var slut, satt det kvar en sträng på tanden! Jag slickade på den, men den satt som berget.

Bevis 2, sitter de tillräckligt länge kan det bli karies (eller är alla sockerfria numera?)

Till slut fick jag stoppa in fingret och skrapa med nageln.

Det satt fast, nu började jag ana ugglor i mossen. Vad i .....?

Det satt inte fast någon tablettrest, det hade åkt ner i magen för längesen, tillsammans med en bit av min tand......!

KUL! Det är andra gången det händer. Förra gången fick jag kosta på mig en krona (runt 6000 kronor). Då satt bara den gamla plomben kvar.

Island fredagmorgon och en sylvass tand som saknar en bit av baksidan. En tand som aldrig någonsin varit lagad.
Jag kände mig minst sagt beprövad. Hur många tusenlappar?

Som tur är har jag en underbar tandläkare och de klämde in mig som en dubbelbokning bara för att göra en koll.
Igår em var jag där och visst hade jag rätt. Det fattades en bit.

Det blev en kort utfrågning vad jag ätit och en något längre instruktion hur jag ska bete mig med mina Läkerol i fortsättningen.

SLUTA ANVÄNDA TÄNDERNA!





Sug på den, sa hon.

Det är väl ingen feeling, det är ju det sega småtugget som är härligt!

En snabb putsning på tanden och några minuter senare var allt det vassa borta.

Lättad och glad över att det inte behövdes något större ingrepp reste jag mig leende och det leendet gick nästan runt skallen när hon säger så här: "Det där bjuder vi på".

Tandläkerolerna kanske bara är en produkt av min livliga fantasi?

Fast när jag kom tillbaka till jobbet och berättade fick jag veta att jag ingalunda var ensam om att det där hade hänt. Det var 3 till som haft liknande incidenter där det rykt både tandbitar och plomber på just Läkerol.

Vad ska man tro?

Kommentarer
Postat av: annbritt

Har nog lite samma beteende med sega saker..Det värsta är att tänderna blivit så sköra:(



ha de gött

annbritt

2010-06-10 @ 13:20:21
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Postat av: Mia

Läkerol suger jag på alltför sällan, men förlorat plomber när jag tuggat på kola har jag gjort mer än en gång. Men det är förstås klassiskt!



Måste fråga... är det dina tänder som är så vita och fina?

2010-06-11 @ 18:53:06
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Asch, de plomber som ryker av Läkerol hade lossnat i alla fall förr eller senare.



Själv tuggar jag numera med andakt kan jag säga, både när det gäller godis och vanlig mat. Och det har ju sina randiga skäl.

2010-06-12 @ 05:44:12
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Thalina

Då är du på Island just nu och jag hoppas att du har det underbart där med eller utan läkerol. Kram Thalina

2010-06-16 @ 17:57:41
URL: http:// thalina.blogg.se/
Postat av: Suss

Svar till alla: Tänderna är inte mina, men sköra är de!

Jag tuggar fortfarande på allt, kola, knäckebröd, Läkerol, kött, hårda frukter osv. Det som lossnar ska ändå åtgärdas.

2010-06-19 @ 00:34:06
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0