Mumsig fredagskväll

Mitt under skollunchen igår känner jag hur min moblitelefon vibrerar i fickan. Eftersom inte eleverna får ha på sina mobiler under lektions- och mattid, anammar vi personal samma regel - normalt sett.

För ett tag sedan satte jag ut ett par hyllor på Blocket och dumt nog angav jag bara mobilnumret. Snabbt lärde jag mig var ljudlösknappen fanns och nu är den på nästan jämt, för jag vill gärna bli av med dem.

När durret inte upphörde ursäktade jag mig och drog mig en bit från bordet och svarade.

Det var kärestan, han ville bara tala om att han var sugen på havskräftor. Han hade läst en annons om nykokta sådana på någon affär i stan. Lucullus trodde han.

Jag gjorde samtalet kort, sa bara "Ja, det blir bra, vi hörs sen".

När han kom på eftermiddagen åkte vi till Lucullus.

VILKEN FANTASTISK FISKDISK! ! ! !

De hade färska räkor, krabba, hummer, musslor, hela laxsidor och flera hinkar med nykokta havskräftor. Kräftorna kostade 149,90 / kg och räkorna 89.90 / kg.

Av alla skaldjur som finns tycker jag bäst om räkor, det är bara så, sen kommer krabba, kräftor, hummer och sist musslor, men jag äter allt. Vi köpte räkor, kräftor och lite lax.

På kvällen blev det fest med goda tillbehör och mycket slurpande och skalande.



Västerbottenost och cheddar i kuber, färsk baguette och iskall tjeckisk öl.



          Det var otroligt gott, vi satt en hel timme och bara njöt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, det låter verkligen gott! Superdupergott!

2010-03-13 @ 15:31:17
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Jonna

Vilket himmelsk bord!

2010-03-13 @ 16:30:51
Postat av: Inga M

Ska man tolka den här bilden som att Du hittat sladden? Var var den? Vi måste få veta, alla vi som numera är involverade i Ditt vardagsliv!



SEr väldigt gott ut, det vattnas i munnen. En del andra har ju som barnbarnseftergift fått äta pizza och se Melodifestivalen.

2010-03-14 @ 09:06:33
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Det var rätta ordet - Superdupergott!!

2010-03-14 @ 14:24:42
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Jonna, Rena rama paradiset och det blev över lite räkor till lördagen också. KRAM

2010-03-14 @ 14:25:13
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Sladden är och förblir borta, minneskortet låste sig dessutom när jag skulle ta kort i en sagolik chokladaffär igår.

Jag ringde min kamerakonsult och då finns det en lite, liten låsknapp på kortet som man skulle dra åt "andra hållet". Vips fungerade det igen. Sladden???? Ingen aning!

Skaldjursbordet var sanslöst gott!

2010-03-14 @ 14:26:36
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0