Baktakt

Jag har kommit i baktakt i dubbel bemärkelse.

Jag ska åka till England med kören på onsdag, direkt efter jobbet. Alltså skulle jag packa väskan redan idag, för imorgon är jag just inte hemma alls, varken på dagen elller kvällen.

Vad gör jag då?

B A K A R ! ! !

Som om det inte räckte med de goda muffinsarna, neeej, nu blev jag sugen på äppelkaka mitt i våren (kanske för att den är så höstkall?). Jag går som i trance när det blir så. Plockade fram boken "Kyrkkaffe" som verkligen innehåller mängder med onödigt goda kakrecept och satte igång.



Den slår upp sig själv på sidan där äppelrutorna med råsocker och kanel finns.

Jag hade 3 lätt övermogna äpplen som ingen ville äta, så tog jag vara på dem också.

Fram med långpannan och på en stund så stod den inne i ugnen!



Dumt nog använde jag blixt när jag tog kortet på den färdiga kakan. Kanelen ser alldeles gröngrågul och tråkig ut, men jag garanterar att kakan är supersmaskig. Tala om att färgerna ljuger.




England innebär att jag kommer att vara frånvarande cirka 1 vecka, sen kommer jag å andra sidan förhoppningsvis ha en del roligt att skriva om.

Allt förutsatt att inte den isländska vulkanen fräser till, askan blir mycket mer, samt bestämmer sig för att ligga över Brittiska öarna. Då blir vi kvar hemma!

Kakorna är i frysen och väntar på oss kakmonster, när det nu blir.

Kommentarer
Postat av: Mia

Det kan bli många utflykter i det gröna framöver kanske... med fika...



Trevlig resa, jag hoppas ni kommer iväg.

2010-05-11 @ 20:52:52
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Helt klart är att det är utflyktstid nu, det är bara att se till att det finns bröd i frysen.

Vi får se om det blir akut asknedfall innan 18-tiden ikväll, det är då vi åker.

2010-05-12 @ 08:34:59
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0