Tjolahopp, nu är jag här igen

Ljusfest i Stadsparken idag söndag!

Det är Fars dag och kärestan firades av sina barn här hos mig. När vi satt och fikade spekulerade hans sonhustru om det var idag det var ljusfest i Stadsparken. Oj, det vill jag se igen tänkte jag, för det är så fint.

De tänder 1500 marshaller längs gångarna i Stadsparken och Stadsträdgården och sen är det lite musikuppträdanden. Jag tror det var en kör och något mer. Jag brydde mig inte så mycket, jag ville bara se alla ljusen och få gå omkring där ett tag.



När de gått kollade jag på nätet och det var helt rätt. Jag klädde mig ordentligt, för jag är fortfarande lite snuvig och hackig i halsen, sedan for vi ner dit och gick runt och tittade.

Gångarna in, lyktorna längs gångarna var så klart släckta.




Vi gick igenom hela parken och bort till entren vid "Inträdet". Där fanns en eldkorg och en liten grupp av marshaller på en pelare.




De var mycket finare utan blixtens hjälp.



Vi vände och tog svängen ner mot Stadsträdgården och rosenträdgården.



Fint, eller hur?



I verkligheten var det så här.



Sedan blev det in bland de frusna rosorna, väldigt fula med ljuset mot sig.



Bort blixt och riktigt stämningsfullt!




Statyn i slutet av parken, kvinnan som går balansgång.



Sist en lite spöklik bild från utsidan när vi var på väg därifrån. Man ser 1 marshall.



Vackert var det i år också!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så vackert med en sådan ljusfest nu när det börjar bli så mörkt. Jag tycker att det är svårt att fotografera i mörkret, men du har ju lyckats riktigt bra.



Ha en fin fortsättning på söndagskvällen!

Kram Ingrid

2010-11-14 @ 21:26:28
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Suss

Ingrid, Det var riktigt roligt att gå där och fotografera, alla bilder var inte så här ska du tro, jag tog massor. Kram!

2010-11-14 @ 21:55:55
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Detta inlägg fick mig att ringa till staden i Närke idag med frågeställningen "Har NI snö"?. Något blev svaret. Något ljusupplyst hades det ingen aning om.

2010-11-14 @ 22:00:01
Postat av: Inga Magnusson

Va roligt att Du ville bjuda på de här fina bilderna från parken! Det måste ha varit en mäktig upplevelse! Önskar att jag varit där! Ser att Ni har snö, men den är väl borta nu efter regnet.?

2010-11-14 @ 23:10:00
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Anonym, är det Herta? Jag tycker vi har något mer än något, när det gäller snön, men jag hoppas det snart är mindre än något! (Denna kommentar låter rätt absurd.)

2010-11-15 @ 01:41:06
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Det är urhäftigt att gå där mellan marshallerna i det kolsvarta novembermörkret, som jag är knäpp nog att verkligen gilla. Vi har snö, jag vill inte ha den!

2010-11-15 @ 01:41:54
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Tack för att vi fick följa med på den promenaden! Såå vackert! Och tack för alla kommentarer hos mig!

Kramen!

Ragnvi

2010-11-15 @ 05:07:35
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0