Vad hände?

Vart tog den här dagen vägen? Den är ju snart slut...... och jag som vaknade 6.15 för att hinna äta frukost innan HSB-fixaren kom med min nya badrumsfläkt. Den gamla sa IIIIiiiinnnnnnccchhhhggggg för ett tag sedan och sen var det slut med den.

Nu har jag en ny som säger flärpppp och går så tyst och lätt, att jag nästan tror att den är trasig. När det flärpppat färdigt fäller den ihop sina vingar och tystnar helt.

Sedan när det blev lite mer dag var det inte bal på Slottet, men väl en julmarknad av rang. Inlägg kommer, dock inte idag. Kära dottern var med och hon hade stor uthållighet, så länge vi hade pengar vill säga. Det är svårt att handla på kort på en marknad, det fanns dock ett par säljare som hade någon slags kontakt med yttre rymden. På Java tar de däremot kort, så där blev vi ett tag också med goda mackor och kaffe/te.

Sedan har jag tömt en bokhylla som inte varit rörd på 9 år och ganska exakt 8 månader. Större delen bestod av skolmaterial och jag bara funderade till så där för ett tag sen: Varför ska jag förvara det här hemma? Skolan får ge mig lite utrymme så jag kan ha mitt arbetsmaterial där det ska användas och ha ett fint skåp för förvaring av diverse livsviktiga ting, i julklappsrummet istället.

I och med den tömningen skulle skåpet förflyttas en våning. Det blev att invänta kärestan, samt övertyga mågen om att jag var i behov av hans kropp en liten stund. Hämta honom när kärestan anlänt, vara arbetsledare när de bar, samt skjutsa hem honom igen.

Sedan var dagen nästan slut. Nu har vi fixat lite inför morgondagens första adventsfirande med vänner och en del av barnen och nu ska jag snart lägga mig.

Imorgon ska jag blogga igen, det var inte meningen att det inte skulle bli tomt idag, eller....... är det inte tomt???

Oj, vad jag skriver.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning! Vad jag njutit av din nostalgitripp hos din mormor!!! Luktade på handtaget...fniss! Härligt!

Och Såstaholm....suck!

Kramen!

Ragnvi

2010-11-27 @ 08:04:01
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det här är ju Din årstid, absolut! Jag vet ingen som avnjuter julen så som Du! Baka, pyssla, pynta, köpa julklappar hela året och lägga i julklappsrummet. Julmarknad på slottet skulle jag gärna gå på, absolut! Men jag ska i alla fall gå på julbasar idag.

2010-11-27 @ 09:22:30
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0