We Will Rock You

Nu har vi rockat loss, det spelar ingen roll hur gammal man är. Queen är alltid Queen!

Det var knökfullt på Cirkus, jag antar att alla föreställningar är utsålda, trots priset. Vi satt bra, det hette läktare, rad 3, men det var precis bredvid trappan när man kom in i lokalen och mitt i. Vi såg precis allt och inga skallar som skymde.



Det var en historia kopplad till musiken, den var inte direkt världsbäst, men det funkade bra till musiken. Massor med Queenlåtar som hörde ihop med "dramat. Jag kopierar en bit ur en recension från DN.

Tanken är att de ska gestalta den totalitära masskulturen på 2300-talet, när alla musikinstrument är förbjudna och endast den programmerade datormusiken från megaföretaget Globalsoft är tillåten – med Gagaungdomen som det påbjudna, lojala följet. I kontrast till dem finns den trashankiga motståndsgrupperingen Bohemians, som har bevarat några av ”de heliga texterna” från rockmusikens era och drömmer om en Messiasfigur som ska göra musiken levande igen.

Lite bilder som jag tog utan blixt, men som blev ganska bra!




Tina Leijonborg som härskarinnan "Killer Queen", hon sjöng väldigt bra!












Det började 19.30, vi kom ut därifrån strax före 21.30. Musiken var precis så jättebra som jag förväntade mig och med precis så hög ljudnivå som jag också förväntat mig. Jag är bara SÅÅÅÅÅÅ GLAD att jag hade med mig mina proffsöronproppar och att jag tipsat de andra om att ta med engångs. Min dämpar 25 decibel och det hela var perfekt rakt igenom.

Vi är mycket nöjda alla 4 och publiken stod upp och applåderade. Alla utom en ARG man i äldre medelåldern som gick ut strax innan slutet. Han ställde sig i mittgången och skrek: "Det var faan det sämsta jag hört i hela mitt liv". Då infiinner sig genast en fundering hos mig.

Varför satt han kvar nästan till slutet om det var så erbarmerligt dåligt?

Vi var jättenöjda!

Mera Stockholm kommer snart.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nääää nu blir jag ledsen!!! Har Du varit i Stockholm och inte givit mig en chans att träffa Dig ens för en liten sekund.......

2010-11-21 @ 19:13:46
Postat av: christina

Ja, visst är det skön musik runt en rätt tunn story, men det funkade. Vi såg den ju i London för några veckor sedan. Publiken där bestod av 80%svenskar. Alla var besvikna när det var slut och de inte kört Bohemian... Vilket bra "practical joke" det blev för jag antar att de hade samma upplägg i Stockholm. Ses vi på onsdag?

2010-11-21 @ 19:19:20
Postat av: Mia

Härligt med en så lyckad musikupplevelse!



Du har en award att hämta hos mig om du vill.

2010-11-21 @ 20:00:12
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Skit i mannen! Huvudsaken är att du/ni blev nöjda o glada! Och foton blev jättebra!

Kramen!

Ragnvi

2010-11-22 @ 05:56:18
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Suss

Christina, Det var mycket bra musik och på slutet kom frågan upp på displayen, om vi ville höra Bohemian Rhapsody. Hela publiken skrek JAAAAA och då kom den. Mycket bra slut!

Absolut att vi ses på onsdag.

2010-11-22 @ 22:18:36
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Det var musiken som var upplevelsen, nu ska jag kolla in awarden. Tack för den!

2010-11-22 @ 22:18:58
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Den mannen var nog inte riktigt som han skulle. Vi tyckte det var TOPPEN. Kram!

2010-11-22 @ 22:19:56
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: anne

Vad var det för skitgubbe!?!?!



Vi tyckte det var toppen! Trots den tunna storyn kring musiken och trots att vår favoritlåt inte ingick!!!

2010-11-23 @ 20:10:48
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0