Återbäring från kalas

Jag var på födelsedagskalas för ett tag sedan och uppvaktade min moders namne som fyllde lite halvjämt så där. Det var första besöket för mig i hennes och sambons nya lägenhet och den var verkligen fin.

I köket hade hon lite nostalgi i ett vitrinskåp, bl a den här bakboken.



Jag fick en snabbskjuts tillbaka till barndomen, för den hade mor och ur den bakade hon en väldigt speciell chokladkaka. Det var för övrigt den allra första kaka jag bakade på egen hand som ganska liten.

Vi pratade om detta en stund, hon hade även en annan ur samma serie. Jag visste inte ens om att det fanns flera, mor hade bara den här.

Två dagar senare fick jag ett tjockt brev på posten. Det var något som var inlindat i vitt, kraftigt papper och där stod skrivet:

Nog kan man säga att böckerna talar till en......

Den här boken säger i alla fall till mej.... vänligt och bestämt..... att den vill flytta till Suss
(det är jag det) på xxxxxxxxxgatan.

Sedan stod det lite personliga hälsningar och en stor KRAM!

Det var som om det var jag som hade födelsedag och inte tvärtom. Nu finns boken tillsammans med mina kokböcker och jag får en hälsning från modern och hennes namne varje gång jag ser den.

TACK än en gång, min boksjälssyster därborta på "ängen".

Kommentarer
Postat av: Susanne P

Så fint att du fick den!

Kram & ha en bra fredag!

2010-10-15 @ 11:40:54
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Suss

Susanne, Ja, visst var det gulligt av henne. Jag blev väldigt glad! Kram och trevlig helg!

2010-10-15 @ 14:56:25
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Selma

Det är kul med gamla kokbcker och gamla speciella recept.

2010-10-15 @ 15:28:26
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0