Gästspelar i hemmet ett tag, delrapport från Västerbotten

Här sitter jag med en skrällhosta som slår det mesta. Det kan väl aldrig vara den hälsosamma västerbottensluften som kommer ut på det här viset?

Jag for iväg tidigt på måndagsmorgonen och efter diverse dividerande under veckan, med både kärestan och mig själv, dristade jag mig till att ta bilen.

Jag hade varit ute som "prövekjörer" eller vad de norska föråkarna i slalom heter. Jag tycker det är ett passande namn till vad jag var, när jag var ute och teståkte, med diverse lösa stöd för armen. Tidigt hade jag insett att det skulle vara jobbigare att ligga på tåg hela natten om jag skulle ha ont i axeln.

Det blev en rund kudde, en huvudkudde och ett fårskinn som jag kunde rulla ihop som jag ville, dessa tre varierade jag med som stöd under armen, när det behövdes.

Jag tycker om att köra bil, Ola Rapace var med och talade till mig hela tiden. Han läste Tomas Bodströms "Rymmaren" och tiden gick hur fort som helst. Fint väder, inte mycket trafik och torra vägbanor.

I Iggesund gick jag in på Fyrklövern och lånade bekvämlighetsinrättningen, samt köpte kaffe. Det var klart, soligt och svalt ute, jag stod vid bilen och åt min medhavda macka och drack varmt kaffe - jätteskönt.

Nu har jag dessutom äntligen förstått vad "vingen" där bak har för funktion.



Sedan bar det av norrut igen och vad fort och lätt det gick. Jag har åkt E-4.an hundratals gånger sedan 1975 och noterat samma landmärken varje gång.

Kyrkan som ligger på en höjd på höger sida innan man kommer till Sundsvall. Förr såg man hela, men nu har skogen tagit över en del av den vackra vyn.



Bengt Lindströms Y vid infarten till Midlanda flygplats, norr om Sundsvall



Skuleberget nära Docksta i Kramfors kommun



Jag tog ingen mer paus, jag ville fram innan det blev mörkt och det gick bara fint. När jag låg där och susade vägen fram, ganska ensam långa bitar och tittande i backspegeln då och då, fick jag plötsligt se texten på min bakruta.



Jag bara lyfte upp kameran och tryckte i farten och det blev inte så illa. Dessutom kan jag bara hålla med. Vilken underbar bil jag har!

FANTASTIC!


Inget strul och hela vägen upp (70 mil) på en tank.

Det började mörkna när jag kom till Umeå, jag var för tidig för mitt första mål, kompisen E, där jag skulle tillbringa kvällen och natten, så jag passade på att gå in på butiken där sonen arbetar för att pussa lite på honom.



Inte ville "gossarna" vara med på bild, men, men, "Okej då" och jag knäppte snabbt innan de hann ångra sig.



Sortimenetet talar sitt tydliga språk om butikens inriktning.








Jag följde med hem för att lämna av lite saker och sedan for jag till E för att äta middag, PRATA och sova över. Resten av veckan tillbringade jag hemma hos sonen och hans sambo J.

Det kommer mera! Jag har tittat på massor med trevligheter.

Kommentarer
Postat av: Herta

Låter som om Du har haft några trevliga dagar.

2010-10-31 @ 15:32:11
URL: http://hertablogen.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vad roligt! Duktig Du är som kör så långa sträckor!

har jag fått sluta med:(

Väntar på fortsättningen!

Ha dé!

Kram

2010-10-31 @ 16:36:07
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Ser man på!

En resa i rätt riktning! (norrut) ;)

Man känner sig riktigt hemma med dina fina bilder.

Kram

2010-10-31 @ 16:44:22
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Inger

Vilken långresa du gjort,,men det är klart ska man till barnen så är det lockande..men mycket fint att titta på efter vägen. Trevligt att lyssna till en talbok oxå,, läste just i kvällstidningen om Ola Rapace.



Mysig affär, och festligt foto på din bakruta..

kör försiktigt hem sedan,,kram

2010-10-31 @ 17:33:53
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Suss

Svar till alla, Jag kan bara hålla med er, trevlig resa, långt var det, talbok är toppen när man åker långt och kört försiktigt har jag också gjort!

2010-10-31 @ 20:55:03
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0