Jag vänjer mig aldrig....



Det är inte mycket, men det är vitt och det förebådar det som komma skall. Jag kom inte ur morgonrocken förrän efter 12 bara för att jag var så "dum" att jag drog upp persiennen när jag vaknade.

"Det blir så vitt och fint, ljust".

Jo tack, men nu föredrar jag mörkt mörkgrå november med mycket levande ljus och när det är helt legalt att stanna inomhus, i alla fall enligt mina levnadsregler. Sedan tycker jag det blir för ljust när snön kommer, jag har nog någon skada som gör att jag inte gillar vitt!!!!

Fåglarna äter som galningar och flaskan jag hängde ut full igår, såg ut så här när jag drog upp persiennen.

"Få se nu, hur mycket är det kvar", ser det ut som talgoxen tänker.



Sedan blev de två om det -



- och en liten stund senare var det slut på fröjden.




Självklart har jag fyllt på, har man börjat mata, måste man hålla på!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Tänk att Du stod ut så länge uppe i Norrland! Jag gillar ju snön egentligen, bara vinterdäcken är på, och det är de inte än. Tycker också att det blir ljust och fint.

2010-10-23 @ 08:44:58
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Christina

Hej på dig.

Hoppas du börjar bli bättre och slipper värken.

Träffade din söta dotter i dag. Var på Bauhaus och handlade.

Vi har också full fart på fågellivet. Utanför köksfönstret tömmer de burken på nolltid. De är så söta att titta på (fast de sitter på min cykel och skiter tyvärr).

Saknar kören men jag måste jobba på på torsdagar några veckor till men jag ska nog börja efter konserten. Vill inte missa advent och jul.

Kram/C

2010-10-23 @ 14:58:53
Postat av: Suss

Inga, Jag stod inte ut, jag åkte som en skottspole mellan Umeå och mellansverige de sista 13 åren, av totalt 23. Mörkt ska det vara!!!!! Snön bländar...

2010-10-23 @ 18:35:24
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Christina, Jag mailar dig! Kram

2010-10-23 @ 18:35:43
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0