Ljördalen - slutet på helgen

Det låg en riktigt sagotjärn alldeles bredvid där vi ställt bilen. Det var totalt stilla, inte en krusning och kristallklar luft. Ibland tycker jag om när jag ser dubbelt......



Vi stuvade in oss i bilen och åkte mot Fulufjället. Vi skulle titta på skidbackar och nybyggnationen.




Var tog den norska hytten vägen? Nu är det riktiga lyxvillor som klänger sig fast längs bergssluttningarna. Badtunnor fanns på ganska många ställen, det är säkert jättehärligt att krypa ner i när snön yr omkring öronen på en. Ja, inte mina alltså, men för dem som gillar snö!






Efter den turen upp på fjället blev det dags för stenletning. Det blev lite tungt!



Jag har alltid älskat hösten, förr var det mest för att alla spindlar dog då. Numera, när jag inte hotas till döden varje gång jag möter en 8-bening, är det för att det är en sådan fantastiskt ren och vacker årstid och hela skogen är ett enda stort skafferi! Färgerna är helt otroliga!




På söndagsmorgonen gick vi en sista runda i området där vi bodde.
Vi passerade ett garage med utsmyckad dörr.



Vi tog även en runda ner till "Kattfotsängen", där i fjärran ser man hela byn.



Mycket nöjda och fulla av frisk luft, glada minnen och härliga intryck for vi mot hemlandet vid 11.30-tiden. Vilka underbara vänner som tog med oss på den här turen. TACK än en gång!

Här en sista Norgebild!



Vegetation på taket ska det tydligen vara, här en kombinerad raststuga/toalett längs vägen.

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Tack för att vi fick följa även på denna din resa! Härliga foton o härlig berättelse!

Vet du...första gången jag besökte "fjällen" var jag väl kanske 10/11 år...då bodde vi på den svenska sidan, Gördalen!

Kramen!

Ragnvi

2010-10-14 @ 05:10:36
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja det var en underskön höstresa!

Tack för att även jag fick följa med:D

Kram*

2010-10-14 @ 17:55:25
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Det var en underbar helg och vi har löfte att få följa med fler gånger, vilket vi så klart ser fram emot. Roligt att du också varit där, i alla fall nästan. Kram!

2010-10-14 @ 18:40:14
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Kerstin, Kul att du "följde med", hösten är fantastisk och otroligt fin där uppe bland fjällen! Kram

2010-10-14 @ 18:41:47
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Som vanligt så har Du gjort fina bilder från en resa, det är så vackert.



Håller med Dig om att hösten är en fin årstid, jag gillar den också. Men för min del handlar det mest om att vi kommer ut i skogen igen och att ormarna har lagt sig till ro, de är i alla falla inte så aktiva. Vi får hög klar luft och frostiga morgnar.



2010-10-17 @ 00:20:01
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0