Mera intressant utanför mitt fönster

Förra helgen var det hästar som gick runt på gården här bland husen.

I början av veckan var det stora grävmaskiner som bullrade utanför sovrumsfönstret tidigt på morgonen.



Jag stirrade ut genom fönstret och drog mig till minnes att vi fått en informationslapp i brevlådan. Lekparkerna skulle fräschas upp och ny sand skulle fyllas på.

Det gjorde vi många gånger i lekparken utanför huset i Umeå, men aldrig att vi hade en grävmaskin som fraktade bort den gamla sanden. Det som skulle bort, fick vi som bodde där fixa själva.

Sedan kom en stor lastbil inbrummande och började tippa av ny sand ute på bilparkeringen.




Den gamla lastades på det tomma flaket och den nya skopades in.



Jaja, där hade inte jag tid att stå och kolla in arbetet. Det fanns andra som övervakade till att det gick rätt till.



          Jag for till stillheten och friden i skolan.............. LER!!!

Kommentarer
Postat av: ansepanse

kul att ha något att titta på :)

Sv: vi var på Skosalongen i vår lilla stad och köpte tofflorna

kramar

2010-09-17 @ 11:08:38
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Suss

Ansepanse, Det var inte så mycket att se, mest oväsen! Kram

2010-09-17 @ 16:35:08
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0