Julafton

Trevligt att vara på banan igen. Nu har jag en fungerande skärm, men det ska nog göras lite finjusteringar som inte jag begriper mig på, för allt är väldigt brett och ihoptryckt.

Trist att den pajade just när jag skulle sätta in lite GOD JUL önskningar och bilder, men tekniken rår över mig än så länge, så det var inget jag kunde styra.
Ingrids trevliga julfrågesport missade jag också slutet på, men nästa år..... då!!!!!

Igår var det i alla fall julafton och då hade jag annat att göra än sitta vid datorn.

Jag och kära dotter +  hunden Puka, startade julaftonen här hemma. De kom vid 11.30 och vi fikade lite.

Sedan rullade dagen på enligt samma gamla traditioner, oavsett om vi är 2 eller 8 personer.

Vi hade diskuterat igenom vad och hur mycket mat vi skulle ha och kommit fram till att inte ha så mycket som vi brukar. I sista minuten drog också jag in på Jansson, den ska sparas till egen måltid någon dag framöver.

Den gravade laxen uteblev tyvärr också pga felköp. Jag var så trött att jag lyckades köpa 2 kallrökta istället för en av varje. Grava egen fanns inte ork till i år.

Här är det kalla vi dukade upp, bortsett från ostbrickan, för den kom senare.



På spisen stod det varma - köttbullar, älgbullar, prinskorv och doppspad





Puka placerade sig under matbordet, där doftade det antagligen väldigt gott



Sover hon med öppna ögon, eller låtsassover hon bara?



Tallen ser lite gles ut, men den är faktiskt ovanligt fin i år



Väldigt mycket julklappar blev det till slut, för båda våra kära män medförde ännu fler än dem vi lagt dit redan på förmiddagen.



Just den här, till mig, gav mig en del funderingar, vad kunde det vara????




De är bra roliga de små liven. Jag lånade ut min bilsnöspade till dem förra vintern. Sedan har jag tjatat då och då, att den ska tillbaka till ägaren innan snön kommer. Så kom snön, men ingen spade dök upp. 
Det blev julafton och detta paket ställdes bredvid tallen. Riktigt kul, tyckte jag som inte hade en aning om vad det var..... eller????

Kvällen förflöt under stor trivsel och fotografering glömdes nästa helt bort.

Jag lyckades fota dotter och måg när vi skulle fika, men sedan blev det stopp.

Hon tycker att jag har det väldigt kallt, det är hon dock ensam om!



Hur som helst hade vi en toppen julafton och jag fick det jag önskat mig och mer till.

GOD FORTSÄTTNING, NU HOPPAS JAG ALLT SKA FUNGERA IGEN!


Kommentarer
Postat av: anne

Mysigt värre och visst är det väl en skön känsla att dra ner på mängden mat. Hur ofta slutar det inte med att man till slut hivar det som inte blivit uppätet.



Så dottern är en likadan fryslort som moderskapet? ;)

2011-12-25 @ 20:54:07
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Du verkar ha haft det trevligt av bilderna att döma. Önskar Dej en God fortsättning på Julen.

2011-12-25 @ 21:15:59
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Zarah

Du glömde att berätta VAD som fanns i paketet? Din f.d snöskyffel eller en splitter ny?



Kul att du är nöjd med din julafton!

2011-12-26 @ 01:02:10
URL: http://verandan.svenskablogg.se/
Postat av: Ingrid

Ni verkar ha haft en fin julafton och jag hoppas att fortsättningen blir lika bra!



Kram Ingrid

2011-12-26 @ 08:22:05
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0