Denna vecka på jazzklubben

KUSTBANDET var det som gästade jazzklubben på tisdagskonserten.



Ett storband från Stockholm som bildades redan 1962 och som har sina djupa rötter i New Orleansjazzen. Nu har inte jag mina rötter där, men som medlem i jazzklubbsstyrelsen var jag ändå på plats och det var riktigt bra, även om det som sagt, inte riktigt är "My cup of tea".

De spelar både ragtime och swing, företrädesvis från 20- till 40-talet.

De gjorde en härlig entré. Bastubans blåsare placerade sig halvvägs framme vid scenen, trummis och pianist var på plats och sedan tågade de andra in medan de spelade. Det var läckert!



Bastuban var enormt stor när man stod bredvid den, undrar vad som får en att välja bastuba som sitt instrument? Hur som helst var det häftigt!



Det var en afton med glad musik och de spelade bra, men jag gav upp efter pausen och for hem. Inte för att jag inte stod ut, utan för att jag är extremt trött för tillfället och kände att den här kvällen inte var högst på min lista över favoritmusik.



Det var dock otroligt mycket folk som kom till klubben den här kvällen och sådant är alltid roligt. Kustbandet var önskat av många ur publiken och storband är alltid bäst när man ser och hör dem live!

Kommentarer
Postat av: Herta

Var Du på Powerhouse nån gång?

2011-02-17 @ 19:33:08
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Herta

Men var låg Powerhouse någonstans i Örebro? Jag minns inte alls. Jag minns inte heller var Rockmagasinet låg? Vet Du?

2011-02-17 @ 22:33:09
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Britten sa

å så underbart...vill vill gensat gå på jazzklubb

2011-02-18 @ 12:07:08
URL: http://gliteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0