Extra kallt om fötterna

I fredags när jag skulle hem från skolan kändes det extra kallt om fötterna. Det var som jag hade ett kallstråk längs utsidan av vänster fot.

Sedan gick jag in i bilen och så var det problemet ur världen, dock bara för en ynka, kort liten stund, ungefär så lång stund som det tog för mig att komma hem. Sedan var det kallt igen.

Då först krökte jag min värkande rygg och fick se att vänstra kängan spruckit i sömmen längs utsidan och självklart kilade kalluften in där.

Eländes, elände!!!!!!!!!!

Det finns inte mycket jag tycker så illa om, som att gå i affärer för att jag måste ha tag på ett visst plagg/skor eller annat att sätta på mig. Nu var vi bara tvungna att uppsöka stan eller köpcentret på lördagen.

Vi valde stan. Sedan till nästa problem! Var finns skoaffärerna i Örebro? Jag har bara handlat på Hans/Håkan i Nora de sista åren och dit hittar jag, men nu var vi i Örebro.

Vi hittade 2 affärer - Din sko och Nilssons, men inga lämpliga kängor eller läderstövlar. Då kom kärestan på att det fanns en till affär ganska långt ner på söder och dit gick vi, jag i mina lågskor, som för all del fungerade, men det kändes inte som rätt årstid.

Svidéns, hette skoaffären. Jag hade aldrig sett den förr, men jag är inte mycket för att titta i skyltfönster heller, så det var inte så konstigt.

Ner i källaren fick man gå och halvvägs ner var en inbyggd hylla där denna snygga doja stod. Läcker klack måste jag säga, jag som aldrig ägt ett par klackskor i hela mitt liv.



Väl nere möttes jag av en vänlig dam som hette Svea, om jag hörde rätt när hon svarade i telefonen.

Jag tror jag provade minst 20 par olika fotbeklädnader. Från början kom hon med flashiga, blanka dojor med klack och smal tå, men efter att ha provat och ojat mig hamnade vi till slut på de platta, rundtåade, varma och jordnära.

Det lyckades!

Hon hade ett par som blev godkända av Leontina och med dem på fötterna travade vi så småningom hemåt igen.

Jag snötestade dem och de kändes helt okej.




Det skulle sett ut det, om jag stått där i snön med de där med fuskkrokodiltå!!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken tur att du fick tag i bra skor!



Jag har varit ute för något liknande, men det var i alla fall på sommaren. Jag var ute på promenad och träffade en bekant som jag stod och pratade med, så tittar jag ner på min högra fot, för det kändes så konstig och då fick jag se att stortån stack ut. Gissa om jag skämdes!



Det blev ett par nya skor för min del också, för några skomakare som kan sy ihop en sko som spruckit i en söm finns det ju inte längre.



Kram Ingrid

2011-02-07 @ 22:25:32
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: ansepanse

vad bra att du hittade några som du gillade

kramar

2011-02-08 @ 21:42:06
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Christina

Nästa gång du kommer i bryderi rörande skor, ring mig.

Helges på Kungsgatan samt Skohörnan på Norr är jättebra. Dessutom en bra uppe vid Bromsplan.

2011-02-09 @ 07:59:40
Postat av: Mia

De skorna du köpte ser jättesköna ut. Hoppas de känns lika sköna.



Visst ser de högklackade dojorna härliga ut, men inte lika lämpliga i snöhögarna.

2011-02-12 @ 12:11:19
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0