Nu är jag ute i det vita igen

Nu har jag ännu en gång trotsat kung Bore och vintern med sin eländiga snö och kyla. Det är inte för att det är så njutbart, det är enbart för att det är det allra bästa för min onda rygg - enligt osteopaten alltså. Hon sa till mig att ta lååååååååååååånga promenader utan att stanna, så ofta som möjligt och gärna upp emot 45 minuter, en timme.

45 minuter när det är vitt ute, halt under fötterna och KALLT!



I morse var det minus 19.8 och jag upplyste kärestan om, att någon promenad inte var aktuell för min del. Uppenbarligen trodde han mig inte, för när vi sent omsider ätit frukost och solen lyst på termometern ett tag tittade han på den och sa: Nu är det bara 8 grader, ska du med ut på promenad?

NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ ! ! ! ! Jag går inte ut när det är så kallt! Sen ylade och morrade jag ett tag och när det var avklarat sa jag: Ja ja, jag går väl med då.

Det är som jag inte tål att han ska komma hem igen, se belåten och välmående ut och dessutom känna sig hurtig, kärnfrisk och sportig.

Jag byltade på mig som inför en polarnatt, alpackakasonger och Arantröjan bl a.

Vi gick vanliga rundan som brukar ta 45 - 50 minuter. Jag hade med kameran för att få ett bildbevis.



Om det inte vore för att jag blir MYCKET bättre i ryggen skulle jag aldrig utsätta mig för detta, men någonstans i mitt inre medger jag tyst för mig själv att det känns skönt efteråt.

Inte var det bara 8 grader heller, det var solen som lurades, men nu är det gjort!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Visst är det motigt att gå ut när det är så kallt, men jättskönt när man med gott samvete kan slå sig ner i stugvärmen igen och känna sig nöjd med sig själv.



Kram och ha en fin helg!

2011-02-19 @ 17:03:44
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Herta

Heja på. Ja tyvärr är även jag medveten om att promenader gör gott för ryggen. Inget man kan göra något åt dvs att det är bra. Bara ut och gå. Själv har jag haft två kortare rundor = en lång idag.

2011-02-19 @ 17:17:02
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Selma

Nu har jag lite för mycket bekymmer och så har jag druckit för mycket vin men jag tror att du har lämnat en länk som inte funkar hos mig.

2011-02-19 @ 22:17:57
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inga Magnusson

MEN SUSS I EN SNÖDRIVA - FRIVILLIGT!



Ser man på, det tar sig! Snart blir Du riktigt biten av promenerandet och spänstar runt Örebro i rask takt. Knepet är att ha bra kläder, riktigt bra kläder så man slipper gå och frysa. Jag kör med bomullskallingar, (+ mjukisar ovanpå om det är riktigt kallt), sen täckbyxor på det. På överkroppen, bomullslinne, bomullspolo (+ ylletröja om det är riktigt kallt) och så dunjacka. På mitt klena hår blir det både svettband och mössa. Och framför allt de här tjocka stövlarna på fötterna, de som inte går att frysa i. Jag har ett par på skolan för rastvakten och ett par hemma för promenader. Det var fötterna som var den svaga punkten innan jag hittade de här. Jag var konstant blåfrusen om dem vid utevistelse om vintern.

2011-02-20 @ 10:06:24
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0