Jag åker norrut

Kristi himmelsfärdshelgen gjorde jag en variant av den, som jag kallar "Ume/Majken bilfärdshelgen!"

Jag tänkte smart, slog två flugor i en smäll och fick en härlig första kväll i Sundsvall. Jag klurade ut, att om jag åker till L&L i Sundsvall första dagen och sover över där, så anländer jag till Umeå relativt tidigt och dessutom pigg. På så vis får jag också umgås med kära f.d. extramamman L och hennes man som också heter L, en kväll.

Hon är en del av mitt liv, vi har känt varandra sedan 1977 och hon har bott hos oss ett helt år medan hon pluggade. Därav smeknamnet "Extramamman".



Det var ett helt suveränt år, två småbarn i huset, 1 man och 2 mammor. Jag kan garantera att folk i vår omgivning hade problem med den familjebildningen, i synnerhet de, som inte visste att hon hade en egen familj med man och barn på hemmaplan.

Numera är alla våra barn utflugna, men L har fortfarande katter (tyvärr inte jag).

Frasse med rosa nos och Pelle. Pelle är en hona, det är därför hon är så liten.




De är släkt på något vis och har ganska mycket abessinier i sig.

I garaget stod ett nyförvärv, de hade köpt motorcykel - HÄFTIGT!



Huset förfogade över en stor balkong, med väl avgränsning mot grannen. Vad bryr sig en nyfiken katt om en avgränsning? Inte ett dyft!

"In på andra sidan går bra, men hur i stackarn ska jag komma hem igen?"




Mannen L, gjorde en liten inbrytning och vips var Pelle tillbaka i rätt hem.

Vi tillbringade kvällen med katterna i soffan och tiden bara flög medan vi försökte prata ikapp.



Till slut var vi ändå tvungna att bryta och gå och lägga oss. Jag skulle ju till Majken nästa dag!!!!!!!!!

Allt gick bara fint sista biten, men innan jag kom till Majken med föräldrar hade jag ett stopp till. Jag var bjuden till en annan L på lunch, när jag ändå var i närheten.



Hon och jag bodde ihop när vi pluggade till fritidspedagoger en gång i forntiden, när vi bara var 21 och 23. Det var tider det!!!!!!! OJ!

Hon bjöd på den godaste trattissoppa jag någonsin ätit. Den var förstärkt med renskav och det var helt perfekt. Nu har jag lärt mig något nytt. Sedan serverade hon den med gräddfil, halvfrysta lingon, nybakat bröd och lingondricka.



Vilka otroliga vänner jag har kors och tvärs i världen! Fast flest i Sverige förstås. Tack allra goaste vännen min, det var underbart att träffa dig!

Sedan kom då stunden då jag släppte på alla känslorna och det var när Majken kom in i mitt liv på riktigt!

Jag skulle vilja visa alla bilder jag tog + alla jag fått mig tillskickat, men nu har jag redan lagt ut en och så är det bara. Jag förstår att de inte vill ha henne valsa runt på nätet.

Fortsättning kommer, för jag hann med lite mer än hjärtebarnet!


Kommentarer
Postat av: herta

Det är bra att samla på vänner lite överallt, tydligen.

2011-06-08 @ 22:42:45
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Suss

Herta, Jag har ju bott både över nästan hela Sverige, så en del utspridda vänner är det onekligen.

2011-06-08 @ 22:51:05
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anki Paulsson

Vilken trevlig resa du gjort :)

Alltid skoj att träffa nära och kära.

Det där med 2 mammor i huset en tid låter inte fel.

Jag känner mig lite svettig ibland på min 1,5 åring, men oftast är han jättesnäll. Ser fram emot att läsa fortsättningen på berättelsen om din resa.

Ha de gott i sommarvärmen

2011-06-09 @ 11:21:39
URL: http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se
Postat av: Selma

Mysigt att ha tid att åka runt och hälsa på.

2011-06-09 @ 16:54:38
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Christina

Nu har jag tittat på lilla sööööta Majken.

Stort Grattis, farmor Susanne.Krama henne från mig.Jag vet hur det känns,så njut bara njut.Åren går så fort.Min lilla Victor är redan fyra år.

Ha en skön sommar.

2011-06-10 @ 23:09:09
URL: http://tempus.doggyblogg.se
Postat av: Zarah

Goda vänner är guld värda! Jag förstår mycket väl att folk i omgivningen hade svårt med två kvinnor och en man i en småbarnsfamilj. Kan tänka mig att det funderades och diskuterades en hel del i stugorna... :-)

2011-06-12 @ 10:19:34
URL: http://verandan.svenskablogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0