Träff på Bishop Arms

Jag och kära vännen I-M hade stämt träff på eftermiddagen på Bishop i onsdags för att inmundiga lite mat och dryck, samt häva ur oss en massa prat om allt och inget.

Vi satt bekvämt tillbakalutade i varsin soffa under tak och åt en fantastisk sallad, när hela himlen öppnade sig och det blev en faslig rörelse på människorna som satt vid ytterkanten. Där strömmade regnet ner som ett vattenfall.

Plötsligt fick vi sällskap i sofforna. Två trevliga herrar varav den ene hade ett emblem på sin jacka.



Inte för att jag tycker om whiskey, inte ett enda dugg, men nyfiken och vetgirig är jag och var bara tvungen att fråga om det var hans jacka = är du delaktig i destilleriet?

Jo, det var hans jacka och så pratade vi en lång stund om det. Förgäves försökte vi få en liten smakprovsflaska, men det tillhandahölls inte, jag tror inte ens de hade sådana. Dock, när vi surrat på om whiskey och destilleriet en bra stund, halade den andre mannen - utan jacka och emblem - upp en helflaska ur sin ryggsäck. Jaha, han var också delägare visade det sig.



Engelbrekt, mannen på Stortorget har fått låna ut sitt namn till en ny whiskeysort. Flaskan var obruten, vi satt på ett offentligt ställe med rättigheter. Vi fick se men inte röra, än mindre smaka. Den finns i beställningssortimentet vill jag minnas att de sa.

Det spelade ingen roll, det var trevliga herrar och jag fick utan vidare tillåtelse att skriva om det hela, så nu är min del av uppdraget slutfört!

Destilleriet ligger i Nora



Det är mycket man inte vet, men på puben kan man alltid lära sig något nytt!

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Om jag minns rätt så smakade vi på Engelbrekt när vi var på kurs på Åkerby kursgård, inte så långt från Nora. Minns inte vad det smakade, gillar ju inte Whiskey alls.

2011-06-18 @ 06:04:25
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0