Den här dagen

Den här dagen, den tog slut, eller var det jag som tog slut kanske?

Lång dag på skolan, det var det första. Sedan gjorde jag sista pellarycket, så nu är varenda en omplanterad och står i sina respektive krukor och myser - hoppas jag, i den mån blommor myser.

Torka jord från diskbänken och som följd av det + omplanteringen - dammsuga golvet.

Så kom nästa tokryck, dammsuga soffan och puffa om kuddarna så den blir bekväm igen. Det rasslade rätt bra när jag drog längs botten på soffstommen, dock inga pengar. Soffan blev mjuk och skön.

Sedan kom kärestan in en stund, jag trodde vi skulle fika och umgås framför Antikrundan, men han hade mer kvar på sitt dagsprogram än jag, så jag skickade med honom matbrödet hem istället.

Antikrundan avklarad, sedan i med en maskin tvätt, förflytta föremål inom hemmet, fixa med pappersinsamlingen och fylla på burkar i skafferiet.

BLOGGEN! ! ! ! ! ! !

Jag gick just in och fick en fantastisk länk från C, en i Barcagänget som snart drar iväg igen. OBS: Jag är också en av dem så klart.


http://www.barcelonaresan.se/chokladmuseum/
Det här är väl något för dig.




Jag hoppas vi går hit!! Mig passar det då verkligen! Hon skriver ju faktiskt: "Det här är väl något för dig". - och det kan vem som helst se. Man känner sina löss på gången, som min moder alltid sa!

Kommentarer
Postat av: Herta

Nu förstår jag att jag har missat något när vi var i Barcelona. Vi som var där i 9 dagar tror jag. Kan jag månne ha denna plats innestående.

2011-03-24 @ 22:46:40
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Ingrid

Jag känner att jag måste ta en djupdykning i Aladdinkartongen!!



Trevlig helg!

2011-03-25 @ 09:03:42
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: ansepanse

antikrundan är ett måste :) alltid lika trevligt att titta på

kramar

2011-03-25 @ 13:00:54
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Christina

Dessutom ligger chokladmuséet bara några minuter från vår lägenhet. Nu längtar jag rejält.

2011-03-25 @ 16:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0