Pust och puh

Så var det TV-framträdandet avklarat. Jag tyckte det var lite jobbigt att se sig själv stå där och tala med Jörgen, men efter att ha vilat huvudet i händerna några minuter efter att inslaget var slut, kändes det ändå ganska okej.

Många glada sms och telefonsamtal har jag också fått, tack för dem!

Käre själsbroder Jimmy har lagt in en länk så jag har tittat på mig en gång till och då kändes det lite bättre. Exakt 14 minuter in ska jag dyka upp.

http://svtplay.se/t/102764/antikrundan

Jag kan tala om, att de har klippt rejält i det som spelades in, för jag och A (som var där tillsammans med mig) såg hela inslaget direkt efter  inspelningen.

Mina föräldrar hade ingen spik i skåpet, det var farbror Emil som hade det. Han var min mormors kusin och den som gav skåpet till min mor.

När skåpet stod i vårt uthus hade jag och min bror gamla serietidningar längst ner i överskåpet. Jag tror de låg till höger och till vänster var det pussel och spel.

Mor bar ut glas,porslin och husgeråd, som inte platsade inne längre, det fanns allt möjligt i skåpet och det var en utmärkt förvaringsmöbel, men in i huset kom det aldrig. Det var för stort och otympligt för en liten närkestuga som den vi bodde i.

Jag har också allt möjligt i det, men mest sådant som jag använder.

Nu är det gjort! Kul var det, men någon TV-stjärna blir jag aldrig!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Grattis till ett trevligt inslag!



Jag tyckte att det var jätteroligt att få se dig och ditt fina skåp.



"Där är hon, där är Suss", hojtade jag till maken, som satt och småsov och var måttligt intresserad, men då vaknade han till minsann.



Nu är du en TV-kändis, det kan du aldrig komma ifrån!



Kram Ingrid

2011-03-10 @ 22:30:21
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: annbritt

Va kul att se..Jag va inte beredd..



Fint skåp..;)



kram

2011-03-10 @ 23:27:28
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Postat av: christina

Kul att se dig. Du var jättebra och såg fullständigt bekväm ut.

Klippet exakt före dig var en av mina elever.

Jag bokar biljetter till Operan i Barca. Det var så gott som slut på anständiga priser så vi får ta några "usla " platser under taket.

Trevlig helg.

2011-03-11 @ 15:16:01
Postat av: Inga Magnusson

Klart att Du blir tevestjärna. Du var helt cool i rutan! Du såg inte ut att vara nervös ett enda ögonblick. Det är ett fint skåp Du har.

2011-03-11 @ 17:57:26
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag har kollat in dig i TV-programmet. Jättekul att få se dig så där, nästan live. Du gjorde ett behagligt intryck, precis som du gör på bloggen.



Skåpet var fantastiskt.

2011-03-12 @ 21:55:13
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0