Tråkvägar

Jag är som halva den där gamla gåtan om vad det är som går och går osv. Skillnaden är att jag kommer till dörren.

Dock, innan jag kommer tillbaka till dörren går jag på en massa tråkvägar. Nu är det ju så att jag inte måste gå, men jag bör gå för att råda bot på min onda rygg. Därför går jag!

Varje gång jag travar runt på asfaltsvägarna, stora eller små, längtar jag ut på landet, eller till en bostad som gränsar till skogen, samt grusvägar istället för asfalt. 

Jag VILL INTE gå på asfalt, men det gör jag!

Jag vill inte höra bilbuller och motorer, men det gör jag!

Jag vill inte se på en massa fula saker efter vägen, men det gör jag!

Titta bara hur det ser ut när jag tar kort längs min promenadväg.


En Trädgård full med övertäckta bilar (c:a 8 stycken) istället för växtlighet.



Grå asfalt, snö, is och några enstaka björkar längs motorvägen.



För att inte tala om motorvägen själv. Hur roligt är det att lyssna och se på?



Som grädde på moset vaknade jag i morse till en ny fantastisk istid!

Så är läget, nu ska jag baka mig frisk!!!!! Snö blir jag sjuk av känner jag.


Kommentarer
Postat av: Herta

Köp ett gåband och skaffa lite snyftiga dramafilmer eller roliga komedier och powerwalka till då. Skämt åsido! Tänk att snart kommer en vår med nya banor, sol värme och nya möjligheter inkluderat vandringar på kanske nya platser.

2011-03-18 @ 19:23:11
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det är jättetrist att gå på landsväg och det har jag gjort hela vinter. Nu är jag så glad att snön har försvunnit, så att jag kan gå småvägar genom hagarna och ner till stranden i stället och slippa susande och strittande bilar.



Kram och ha en fin helg!

2011-03-18 @ 21:39:18
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Ragnvi

Morning! Trots de cirka 2 dm nysnö vi fick igår är jag sååå glad!

Kramen från en nybliven mormor!

Ragnvi

2011-03-19 @ 07:24:39
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Just nu kan vädret bara bli bättre!

2011-03-19 @ 08:09:16
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0