Rosen från Irland

Under vår semester på Irland för ett par år sedan fick vi 4 rosenplantor av brodern till en trevlig B&B värdinna. Kärestan som är rosenfantasten av oss två, har planterat 3 hemma hos sig och jag 1 hos mig. En av hans har blommat 2 somrar med gigantiska rosor.

I förra veckan slog säsongens sista ut och jag förevigade den i fredags.



Vi kallar den för "Irlandsrosen" rätt och slätt. Den doftar himmelskt!

Alldeles bredvid har han en annan stor ros med massor av mindre blommor, fast den hade hans trädgårdsmästare "Herr Råbock," eller möjligen hans hustru, "Fru Get", skördat, samt inmundigat till nattamat. Den fanns där på torsdagen, men på fredagen var rosen fint ansad och väl "avklippt!"



Det är tur att han inte äger något skjutvapen, då hade han kanske gjort en Runar Sögaard!



Kommentarer
Postat av: ansepanse

vilken fin ros

Sv: ja, jag var just ute idag och fotade några rosor i min trädgård som fortfarande blommar, jag visar dem i mitt inlägg imorgon

kramar

2011-10-12 @ 19:35:45
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Herta

Påminner mig om en gammal granne som odlade orkideér. På morgonen såg han att Nattens drottning höll på att slå ut och han åkte därför hem på lunchen. den kärleksfulle familjekissen hade då käkat upp växten eller i varje fall käkat sönder den.

2011-10-12 @ 22:16:07
Postat av: Inger Maryissa

oj, en så vacker ros !!

och så kul att rosenplantorna från Irland gick bra att plantera och blommade

Men vad trist med rådjuren som förstört de andra blommorna

kram

2011-10-12 @ 22:27:31
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Selma

De är fantastiskt vackra dessa säsongens sista rosor.

2011-10-13 @ 08:11:30
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0