Början till slutet? - och lite till!

På förmiddagen passerade jag Stortorget i rask promenadtakt, på väg till ett möte. Då ser jag 2 män vid en bil, vid foten av kaninen och för all del även Engelbrekt. Bilen har en sådan där lyftanordning på flaket och de håller på att lasta av något.

Jag har verkligen bråttom, sliter bara upp kameran och trycker av.

Det känns som de förbereder början till slutet för den, vid det här laget, rikskända kaninen på Stortorget i Örebro.



Så får jag syn på Engelbrekt.

Har han fått peruk? Trots att jag har rejält bråttom, MÅSTE jag bara stanna och kolla in vad som hänt. Han får ofta extra attribut av glada nattmedborgare.

Peruk och banderoll, men jag hinner inte stanna och försöka läsa vad det står.



Han var riktigt stilig den gamle ärgade - till skillnad mot ärrade - mannen.

Efter mötet, tog jag en annan väg och hamnade i den s.k. "Gamla stan". Där står den fina hästen mitt på den öppna platsen och även den hade fått lite extra utsmyckning.

Någon slags sadel, eller? Glasåtervinning kanske?



Gnällbältet? Nja, snarare humorbältet.

Sånt här är tämligen oförargligt, både peruken och "flasksadeln", i alla fall tycker jag det. Jag ler och inser att ganska många medborgare här i stan, har en väldigt kreativ hjärna.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Vet inte varför Blåsåsen heter så, det är nog inte särskilt blåsigt.



Ser att Ni har sommarväder också! Läste i tidningen att det fanns flera spekulanter på kaninen, den ser ut att få leva vidare men kanske någon annanstans. Jag hoppas, den är verkligen fin.

2011-10-01 @ 00:47:09
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Att dekorera statyer är nog en slags sport!? :-) I somras hittade jag en i Lund (nu kommer jag för tillfället inte ihåg vilken gubbe den föreställer) som hade fått en dammsugare upphängd på axeln eller nåt sånt. Tog ett foto på spektaklet, fast det har aldrig blivit av att visa upp det i bloggen. :-)

2011-10-01 @ 09:09:28
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Zarah

Ær sadeln gjord av flaskor? Det kan jag inte riktigt se med mina "gamla" øgon!?

2011-10-01 @ 10:37:59
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Herta

Flaskarrangemanget var kul tycker jag.

2011-10-01 @ 17:12:06
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: elisabet

Jag tror att flaskorna ingick i Open Art

2011-10-03 @ 08:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0