Jag förbereder mig så sakteliga

Hur jag än strävar emot kan jag inte påverka det som komma skall.

Jag är väldigt, mycket anti, eller nästan rabiat när det börjar närma sig

Eftersom det är tämligen meningslöst att sträva emot försöker jag, så att säga, rätta in mig i ledet, bita i det sura äpplet, andas lugnt och försöka stå ut. Det finns liksom ingen bakväg när jag nu envisas med att bo och leva här där jag är.

                                    V  I  N  T  E  R  N  !



                                                                                            Lånad bild
                                                                          
Det är snart dags och jag måste gå ut, så är det bara!

FRYSER gör jag, spelar ingen roll hur mycket underhudsfett jag har, jag fryser ändå, inte heller hur mycket jag klär på mig. Lika bra då att inte äta upp sig som en annan isbjörn, även om det är frestande, utan hellre packa på mig ännu mera värmande detaljer.

Hur som helst, jag har insett att det kommer en vår och sommar också efteråt, för att inte tala om hösten, som jag tycker väldigt mycket om. Just nu njuter jag av det mesta, bortsett från tröttheten av att stiga upp 6 varje morgon.

På hantverksmarknaden i Wadköping hittade jag ett par ännu bättre muddar än de jag köpte förra året, på julmarknaden på slottet. De är i och för sig jättesköna, men lite korta.

De här blev mina i ett nafs. Jag tvekade aldrig, bara köpte för 250 kronor.



De är jättesköna, jag har haft dem flera gånger redan, men bara här hemma, för att de är så mjuka, sköna och vackra att se på.

Som sagt, jag förbereder mig. Undrar vad jag hittar på Jäders imorgon?


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Nej!!

Jag vill inte tänka på vintern ännu. Jag vill ha många fina sensommardagar och en lång mild och skön höst. Vintern och tankarna på den förtränger jag långt, långt bak i hjärnvindlingarna.



Varm kram

2011-09-02 @ 21:12:28
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: anne

Synd om dig att du hanterar vintern så illa. Om du får ont i halsen kan du komma till mig, jag har meduciner! :)

2011-09-02 @ 21:25:17
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Men snälla människa, inte är det väl vinterdags ännu.

2011-09-02 @ 22:25:04
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Kerstin

Njut av hösten, det gör jag!

Skulle ju inte varit kvar häe om allt gått som jag önskat, men det är inte mycket vi råder över!

den vita frukten/grönsaken Du frågar om har jag inte lyckats hitta namn på, kanske lyckas jag på nätet?

Ha en fin helg!

Kanske skulle jag sticka muddar i.s.f. vantar?

2011-09-03 @ 09:07:38
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Usch då Suss, inte ska du börja frossa i vintereländet redan!



Men muddarna såg bra ut. Det påminner mig om att jag borde köpa nya, de gamla har jag förlagt. Muddar är typiska förlägga-saker.

2011-09-03 @ 10:15:49
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Selma

Muddar? Hjälper det mot svinnovember, då behöver jag ett dusiin.

2011-09-03 @ 14:08:18
URL: http://frunatmaken.wordpress.comfr
Postat av: heanku



Nä jisses, så gräsligt med fåglarna som de släppt ut. De lär ju bli mat för andra större fåglar och skulle någon klara sig fryser han ju ihjäl i vinter.

Och på tal om vintern ha... jag har också blivit en vinter-otyckare! De två gräsliga snörika vintrarna vi haft räcker för mig minst femtio år framåt. Nä, jag kan hoppa över eländet. Fast jag fryser inte... är nog en som lider mer av värme.

Ja, visst var det lustigt med doktorns råd. Tydligen ska man inte räkna kalorier nu, utan äta små portioner ofta. och nä, jag får inte äta 200 g choklad till lunch... och det lider jag heller inte av eftersom jag inte tycker om sött, varken choklad, godis, fikabröd och så. Men gubben frågade däremot om jag fick äta 200 g chips till lunch... och det fick jag inte. Det ska vara en lagom blandning av fett, kolhydrater och proteiner, och det ska vara 200 g ihop. Och jag ska äta det fem gånger om dagen. Tidigare åt jag bara tre ggr om dagen och inget till kaffefikat och det var för lite. Jaja, det kommer nymodigheter i allt... men jag tror nog att jag inte skippar kaloriräkningen. Och jag har svårt att komma upp i 200 g varje gång, men det behöver jag ju inte tala om för doktorn...hihi... Inte behöver lyda fullt ut, eller...

heanku

2011-09-03 @ 20:16:37
URL: http://www.heanku1.blogspot.com
Postat av: Zarah

Senhöst och vintern kan vi rösta bort... Muddarna är jättefina... kan kanske höja humöret litet inför det som väntas.

2011-09-03 @ 21:21:42
URL: http://verandan.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0