Konstkoll 24 september

I lördagens tidning, (möjligen fredagens,) var det bild på ett nytt konstverk som placerats vid en av ingångarna till Stadsparken i Örebro.

Det var av betong, men såg ut som en skön, blommig fåtölj. Konstnären, en kvinna, satt bekvämt tillbakalutad i sitt alster. Jag är en nyfiken typ och vill gärna se saker och ting med egna ögon. Alltså äntrade kärestan och jag våra velocipeder och trampade iväg på en lång cykeltur, för att slutligen landa i Stadsparken.

Kärstan undrade vilken ingång det var. Inte kom jag ihåg det, men tyckte att parken inte är större än att vi kunde kolla alla. Så kunde vi snusa lite på de rosor som fanns kvar och bara njuta av en osedvanligt vacker lördagseftermiddag på samma gång.

Till slut kom vi ändå fram till rätt ingång, fast från insidan så att säga. Där var den, jag såg den på håll.




Hur kul var det då?


Vad var detta?


Jag såg den ju i tidningen alldeles nyss.



Förklaringen fanns mitt emot!



Nästa gång ska jag läsa mera noggrannt, men cykelturen var ändå skön.

Jag återkommer med avtäckt bild nästa gång jag varit i parken!

Kommentarer
Postat av: Selma

Och till nästa gång vet ni exakt var den är.

2011-09-29 @ 15:02:48
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Ingrid

Kunde ni inte ha gjort en egen lite avtäckning, tagit ett foto och slagit in konstverket igen? Nej, jag vet, så gör man inte!!



Kram

2011-09-29 @ 16:49:39
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0