Madrid dag 5

Dag 6

Torsdag 5 april

KORT natt!

A och jag hade ställt våra telefoner på väckning. Hennes ringde före min och jag flög upp som ett skott.
En snabbis på toaletten med kattvätt och tandborstning före frukost som känns så knäppt.

Här ligger C och drar sig!!!!!



Allt flöt på jättebra, C hade fixat hotellnotan kvällen innan så det var inga hinder någonstans. Stan var inte riktigt vaken än.



Fort och lätt var vi på tunnelbanan mot  flygplatsen.



Byte av tåg två gånger - omvänd ordning mot hitresan.




Incheckningen tog högst 5 minuter och A.s nya paraply passerade nålsögat säkerhetskontrollen, utan problem. Något förvånande kan man tycka.

Vi handlade lite på Taxfreén, det måste man och nu har jag köpt mig en spansk cognac/brandy, för att se om jag får någon ny favorit.
A hittade en olivolja i fin burk och den passar nog bra i vårt (obs, inte mitt) nya kök.

Vi gick till gaten, installerade oss på en rad med 5 stolar, för det var inget folk där. Sedan satt vi på varannan stol och hade dem emellan oss till bord.

Kaffe kunde man köpa från en giantisk maskin och man fick en liten ranglig plastmugg med en liten skvätt i, men gott var det och vi inmundigade vår sista Rexfrukost där på flygplatsen. Baguetten smakade himmelskt och A föll väl i någon slags trance över mackan, för hennes nya paraply blev kvar just här.

Mätta och trötta sitter vi nu i businessclass och brer ut oss. Jag vill ha mera kaffe, A sover och C läser Ronda Magazine. Vi flyger ovan molnen och i Stockholm är det + 3 får vi veta.



Kaffe köpte vi och fick äntligen en mugg som kan klara benämningen "STOR". Eftersom vi hade kvar lite av vår "packed lunch" från Rex blev det ett bra fika med muffins och små torra kex.

Där satt vi och jäste utan att ha betalat ett dugg extra för den s.k. lyxen. Jag läste mest hela tiden och det gjorde A och C också, bortsett från några korta powernaps.

Nu har vi gjort Madrid och sett massor med intressanta och fina ställen. Att en hel del gratisnöjen ingick var liksom grädden på moset, fast kanske inte för mina resedamer?

För dem var nog höjdpunkterna att jag har köpt både väska och skor

Isen är bruten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0