Återuppstånden

Kan man använda sig av detta högtidliga ord när det handlar om att komma tillbaka som bloggare? Jag gör då det i alla fall.

Ikväll ÄNTLIGEN, känner jag att jag kan sätta mig en stund och bara "sagga" (som man säger i Närke) i skrift. Jag har saknat bloggen, riktigt mycket, men det har inte funnits ork och när jag haft lite tid över har det alltid varit en flyttlåda, eller banankartong, som pockat på min uppmärksamhet.

Dessutom, ett nytt arbete på det som också tagit (och tar) energi.

Lite bildstöd som kan vara bra för minnet.

Del av framsidan på vårt underbara hus på landet!



Lilla trädgårdsmöbeln på plats, den stod på framsidan inne i stan också.

De här första tre bilderna är från dagarna innan flyttlasset skulle gå, vilket var 7 juli. Vi hyrde en stor kärra och körde ut en hel del på egen hand, innan älskade dottern och mågen skulle komma med flyttbussen på utsatt datum.

Baksidan, där körde vi in med bilen för att slippa släpa så långt. (Många tunga boklådor var det)



Den här dagen hade vi med stora trädgårdsmöbeln också, som skulle stå på uterummet, precis som i stan. Kärestan ägnade all tid åt att få ihop den, medan jag grejade med blommor och annat och såg till att vi fick i oss lite fika när det blev dags för paus.

Pellorna fick komma inomhus i sin fina, utrangerade back från Umebagar'n.



Jo minsann, fungerande vedspis i köket. Jag studerade hela konstruktionen noggrant och sände en tanke till M-B, Ingas mamma, som bakade de mest underbara bullar man kan tänka sig, på en dito i Bäck. Dem kommer jag aldrig att glömma så länge jag lever.

Tyvärr kan jag inte göra om bedriften, trots att vi nu begåvats med vedspis.

Några dagar senare gick då det stora lasset och efter det, blev huset väldigt rörigt. Det blev mitt huvud också och det har inte upphört än, men nu är det i alla fall bättre (om än inte alls färdigt och bra än) och jag är skrivbar och så här fick vi det då.

Titta och ta en funderare på om du orkar flytta, jag kommer inte att göra det igen om jag inte blir nödd och tvungen! Frivilligt gör jag inte om det!!!!!






Matbord och soffa såg vi till att få på plats så att vi kunde äta och sitta ner en stund och tur var väl det. Så trötta har vi aldrig varit som dessa veckor när vi höll på som värst. Jag somnade på 2 sekunder kväll efter kväll och boken på nattduksbordet samlade rejält med damm.




Förhoppningsvis återkommer jag ganska snart med nya rapporter från livet på landet, samt bilder!

På återseende!!!!!






Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så trevligt att du är tillbaka. Varmt välkommen! Det är ju inte så länge sedan jag flyttade och även om det var en lite flytt förstår jag lite av vad du gått igenom.

Jag hoppas att ni kommer att trivas riktigt bra på landet.



Kram, Ingrid

2012-08-16 @ 20:58:34
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga Magnusson

Jag hade på känn att du vaknat till liv på bloggen igen så jag sökte mig hit för att kolla. Va roligt att du får en sån där fin vedspis som vi hade i Bäck. Och varför skulle inte du kunna baka goda vaniljbullar i den? Går den inte att använda?

Hoppas du har en elspis också, annars blir det väl kämpigt.



Tur att ni flyttade på lovet i alla fall, under terminstid hade det inte varit lätt. Flytt är jobbigt och jag skulle då inte orka packa all bråte vi har i huset och dra iväg till något nytt.



Grattis i alla fall till ett fint hus, färgkombon är klockren, svenskt rött och vitt.

2012-08-17 @ 05:12:58
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Aha detta var det inlägg som kom innan rosorna. Kul med lite inflyttningsbilder och stökiga rummetbilden får ni återkomma till när allt är färdigpimpat.

2012-08-17 @ 21:51:03
URL: http://www.hertabloggen.blogg.sew
Postat av: Mia

Härligt att du är tillbaka, jag har saknat dig! Jag har dock förstått varför du inte visat dig. Jo, jag säger detsamma... jag flyttar inte mer om det inte blir tvunget.



Fint hus, där hoppas jag ni kommer att trivas... Hoppas ni passat på att kasta bort mycket saker, "bra-att-ha-saker" som aldrig kommer att användas. Sådant jobb har jag ägnat mig åt litet i sommar, även om jag hade tänkt mig kasta mycket mer. Jag har dock upptäckt att när jag är riktigt trött kastar jag betydligt mer... är inte alls lika sparbenägen då... Så ett bra tips till mig själv är att röja när jag är trött... kanske något för dig också!?

2012-08-18 @ 09:58:11
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Suss

Ingrid, Det känns härligt att ha lite tid att sitta vid datorn, men än återstår mycket. Nu går det dock att leva ett normalt vardagsliv här. TRIVS gör vi, det är helt säkert. Kram!

2012-08-18 @ 14:44:40
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Spisen funkar, men din mammas goda bullar kommer jag aldrig någonsin att få till. De var himmelriket och ibland försökte jag se till att jag kom lagom till fikat hemma hos er för att få njuta av dem.

Vanlig spis har vi också, den är 18 år..... eller om det var frysen som blivit myndig, jag minns inte. De ska bytas ut.

2012-08-18 @ 14:46:42
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Herta, Här är jag nu igen och det känns jätteroligt. Bra att du hållit koll, det känns tryggt att man inte är bortglömd!

2012-08-18 @ 14:47:24
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Leontina

Mia, Jag har saknat både er bloggvänner och bloggandet, men det har inte orkats med eller funnits tid. Nu tar jag mig tid, för det är såpass färdigt att livet flyter på, även om det står kartonger i nästan alla rum fortfarande och saknas tavlor på väggarna.

Jag kan lova, att Myrorna och andra gått med bra vinst senaste månaderna, ändå har jag alldeles för mycket fortfarande. Ha det bra tills vi ses.

2012-08-18 @ 14:49:35
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0