Helgen

Vi har haft främmande i helgen, det var barnens gudmor M, tillika min själssyster sedan snart 40 år tillbaka, som var här. Då var ett besök hos gudbarnet - min kära dotter - med familj givet.

Då både dottern och gudmoran är djurtokiga var hon för säkerhets skull där från förmiddagen, medan vi dök upp på eftermiddagen för att äta middag tillsammans.

Det finns de som vet vilken färg som matchar ens ögon bäst - Yama! (från IKEA?)



Lilla Babusjka rusar ut i regnet för att blöta ner gräset lite till.



Så skulle jag ta kort på mågen när han skär upp mitt bidrag till middagen, men just då stack M fram sin kamera och då blev det så här.



Ett nytt försök



Vi fick Harissasallad, som är mycket, mycket gott och till det hade jag improviserat ett örtbröd som också blev väldigt bra.



Vi bänkar oss, men av någon underlig anledning höll alla utom mågen sig borta så fort jag tog fram kameran. Tur att åtminstone han törs stanna kvar framför linsen, så jag inte bara fotograferar djur hela tiden.



Sedan for vi hem till oss på landet och där blev vi sittande på uterummet med lite goda ostar och tillbehör, nästan hela kvällen och när det blev för kallt fortsatte vi sittandet och pratandet inne i soffan.

Lilla Ahti och M fann varandra ganska fort och det var inte ett dugg förvånande.







Ahti på sin favoritplats, som prinsessan på ärten, fast utan ärta! Lycklig som få över att någon gosar, klappar och kliar henne oavbrutet.



Söndag åkte M hem och tog med sig en del av mitt hjärta. Så är det!




Kommentarer
Postat av: Herta

Va! Tog hon med sig katten?

2012-08-28 @ 21:13:00
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag förstår att det känns saknesamt när din vän åkt igen. (Säger man saknesamt på "svenska"?)



Kram, Ingrid

2012-08-28 @ 21:45:18
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Suss

Herta, Nej, det var inte katten, det var en del av mitt hjärta, så nära mig är hon.

2012-08-29 @ 19:10:38
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Ingrid, Nej, saknesamt har jag inte hört förut, men vilket underbart ord! Tack för det, jag tar det till mig på direkten. Kram!

2012-08-29 @ 19:11:18
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0