Kokböcker

Söstra mi ringde och frågade om jag kunde gissa hur många kokböcker hon har. Hon håller nämligen på att städa i sina bokhyllor.

Jag bad henne vänta medan jag gick ut i köket för att kolla hur många jag har, för jag misstänkte att hon hade något flera (vi har olika grad av galenskap när det gäller det mesta och hon är värre på kokbokssidan än jag).

Så här såg min kökshylla ut, det var ganska många insåg jag.



Om jag räknar allt, från "Mingelmat och Jamie Oliver, till Rumfords lilla bakpulverhäfte med recept, hade jag 87 stycken.

DET ÄR JU INTE RIKTIGT KLOKT!

ALDRIG ATT JAG TRODDE JAG HADE SÅ MÅNGA!

Sedan blev jag lite lugnare, för hon hade 157 stycken!!!!!!!! 1 5 7 !

Kommentarer
Postat av: Inga M

Tror att jag kommenterat här förut, men mina kommentarer kan hamna i papperskorgar direkt som spam har jag fått lära mig nu av bloggkollegor.

Ser att Vår kokbok ståtar där mitt i hyllan. Den är fortfarande min bibel i matlagning. Har slitit ut några upplagor.

2012-09-06 @ 07:18:05
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0