1 advent

Vi har firat vår första advent i nya huset. Det var väldigt roligt att äntligen ha tillräckligt med plats för att kunna träffa många på en gång.
 
Vi brukar ha en liten provsmakning av julens fröjder just på första advent, så även detta år och det kom vänner från när och fjärran.
Mest fjärran ifrån var söstra mi, som kom med man, samt den dotter som bor i samma stad som vi.
De som bor nästgårds kom sist, men var lika välkomna ändå, man fick komma när man ville under eftermiddagen och av fröjderna fanns det så det räckte och blev över.
 
Glögg av alla de sorter, från IKEAS utmärkta alkoholfria, till Blossas otroligt goda ingefärsvariant 2012.
(OBS, varning för äppelvarianten från IKEA, den smakade dålig äppelsaft!)
 
 
Här har vi kommit lite längre i framdukningen
 
 
Jag hittade ett nytt användningsområde för den gamla TV-kannan. I den var Blossas glögg för2012, i gula kaffepannan på värmelåga den alkoholfria och i den fina glöggpannan som jag unnade mig förra året hade vi vanlig Blossaglögg. Längre bort på bänken lite mat som hör min jul till.
 
På andra bänken dukade vi upp kaffe och liten kakbuffé.
 
 
Litet svep bland gästerna.
 
Mitt yngsta gudbarn
 
 
Här sitter kära T, som jag är "Örebromor" till, eftersom vi har flyttat tilll Närke från norra Sverige både hon och jag. På hennes högra sida sitter min egen dotter J och vägrar som vanligt vara med på bild och så guddottern. Mingel i bakgrunden.
 
 
T såväl som J väntar sitt första barn i januari. Här är bebismagarna
 
 
Vänner från nu och då! Blandad kompott!
 
 
Söstra mi på väg hem till Dalom med man och dotter (som skulle släppas av hemma i Örebro)
 
 
När det blev lugnt i huset behagade fröken Ahti komma fram igen. Hon tillbringade dagen på vår säng i djup sömn, helt obekymrad om glöggdofter och slammer med porslin och en massa prat!
 
Här gosar hon med mina barns gudmor M, som också står mitt hjärta VÄLDIGT nära och som varit här hela helgen! TOMT blev det när hon for!!!!!
 
 
Det var en fantastisk eftermiddag och nu är julen välkommen när som helst!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken fin adventsfest... du brukar fixa trevliga träffar titt som tätt.... Trevligt!

2012-12-03 @ 10:27:04
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0