Fikabuffé

 
För ganska längesedan bloggade jag om en fikabuffé på Landahls i Hallsberg.  Sen dess har jag väntat på att få fara dit med kärestan och fika, så även han skulle få uppleva hur det är att få äta så mycket man vill, men ändå inte få ner mer än cirka 3 saker var.
 
Priset hade höjts med 5 kronor/person, så nu kostade det 45 kronor styck. Det är helt osannolikt billigt!
 
Förra gången hade de även tårta med bland det man fick välja på, men inte nu. Det gjorde inget, det fanns två sorters saffransbullar, vanliga bullar, wienerbröd, mazariner, olika "bitar" och en chokladdoppad rosa maräng. Säkert var det något mer också som jag glömt.
 
Vi gjorde som jag och mina kompisar brukar göra, valde 2 olika och delade mitt itu, på så vis får man smaka mera sorter.
 
Fast av de rosa marängerna tog vi varsin.
 
 
Den här skriften måste syfta på mig, för jag är ett riktigt kakmonster! Tacka Lampas café och konditori för det!
 
 
De hade julat till det och för min del förhöjde det bara stämningen! Fint med röda kulor i en hög glasvas.
 
 
Och granen stod så grön och grann, även om den var konstgjord.
 
 
Innan vi tackade för oss, passade jag på att köpa 10 små marsipantomtar till jultårtan.........
 
 
.......... om de finns kvar så länge alltså, jag är ganska svår på marsipan!
 

Kommentarer
Postat av: Herta

Ja nu fikas det igen. Kul som vanligt att se.

2012-12-12 @ 20:34:31
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Mia

Du är duktig på fika, förstår jag. Kul att få hänga med litet... det där med julgranskulor i glasvas är ju ingen dum idé.

2012-12-14 @ 09:43:06
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0