Min bästa tid.....

är nu!!!!!!!!  Varje år så här dags!!!!!!!!
 
Jag bara älskar advent och julen! Alla ljus jag får elda och allt pyssel med julklappar, julkort som ska skrivas, paket som ska skickas kors och tvärs både inom- och utomlands, tomtar, pynt stjärnor och ljusstakar mm mm mm.
 
Det är så ljuvligt och denna känsla fick jag med mig från mor och far från tidiga barnaår. Det är många av deras traditioner jag fört vidare till mina barn.
 
Jag har många adventsljusstakar, den här som står på frukostbordet är en av favoriterna!
 
 
Duken fick jag av morfar för många, många år sedan och den ligger alltid på innan det är dags för lingonduken, när vi börjar närma oss de verkligt viktiga väsentligheterna!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Visst är det mysigt med advent och jul. Nu är det så mörkt och trist ute, så att få mysa med adventsljus, adventsstjärnor, ljusslingor och elljusstakar är helt rätt.
Själv har jag tre olika adventsljus. En traditionell i köket, fyra vita blockljus med nummer på framför tv:n och en rund med fyra ljus i som står på ett bord i vardagsrummet.

Kram, Ingrid

2012-12-05 @ 22:15:34
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0