Försummad blogg

Jag gör ett litet ryck här ett tag, men helst vill jag gå i ide nu när det blivit vinter.

                                            JAG FRYSER! ! !

Inte blev det bättre av att vi hade hela torsdagseftermiddagen på Naturskolan med utomhusmatematik. Det var kallaste dagen hittills, kanske runt - 14. Inte är det så mycket när man är van vid det dubbla. Det är bara det, att numera är jag avvand. Jag bor inte i Västerbotten längre.

Det var en jätterolig eftermiddag och vi fick massor med nya ideér av pedagogerna där nere, men det var kallt även om det var roligt. Den kvällen somnade jag ovaggad, utan att vare sig starta datorn, skriva dagbok eller läsa ett enda ord i någon som helst tryckt skrift.

Igår likadant, jag försökte mig på ett korsord, sen somnade jag. Frisk luft ska pigga upp, sägs det. Det gäller inte för mig. Idag har jag varit ute ungefär en kvart och nu sitter jag här och skriver, snart midnatt.

Jag tänkte visa mina 3 kattbarnbarn, hundarna får bli en annan gång. Vi var på besök där förra helgen, för mågen fyllde år. Det var en mysig tillställning med gofika och trevligt sällskap av både folk och fä.

Den vackra Yama, som älskar husfolkets fårskinn.



Mjuka Indra ligger också och drar sig på en varm pälspläd och hon vill gärna bli kliad på magen



Sedan ville hon få ner Yama från gungstolen, men det gick inte så bra.

"Hallå Yama, kommer du ner?"



"Nej, det gör jag verkligen inte, jag ignorerar dig och tittar bort."



Lilla Ahti låg under sängen och vägrade komma fram, hon gillar inte när det blir för rörigt. Jag var och pratade med henne, men inte brydde hon sig om det. Den här gången gick jag bet.

Men så här ser hon ut i alla fall, även om det var ett tag sedan



Imorgon kanske jag skriver igen, hoppas det!

Kommentarer
Postat av: heanku

Vilka sötnosar! Och jag är ingen kattmänniska. Och fina namn har de också.

heanku

2012-02-05 @ 13:31:03
URL: http://heanku1.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

Så fina foton på dina kissar

så söta de är...

katter är så mysiga djur

kram

2012-02-05 @ 16:23:03
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Herta

Selma och jag tänker på Libanesikt mat.Av en händelse som vi båda har varit med om idag.

2012-02-05 @ 16:31:20
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0