Sing Sing?

Kärestan och jag passerade ett gult hyreshus mitt i stan när vi var ute och åkte. Utan att direkt tänka sa jag rätt ut: "Är det där ett restaurerat 40-talshus?"



Sedan fortsatte jag med: "Titta vad konstigt det ser ut där i ett par av fönstren. Vad är det?"



Eftersom han körde bilen och inte kunde fördjupa sig så värst i hur huset såg ut kastade han bara en blick ditåt. Sedan sa han: "Jag har för mig att det kallades Sing Sing en gång i tiden!"

Nu är jag sådan att jag vill veta, så när jag kom hem googlade jag på det. Det är inte huset, utan hela kvarteret Skolgatan/Norra Grev Rosengatan som kallas Sing-Sing.

Nu får jag söka vidare för att få reda på varför kvarteret fått det namnet.

Kommentarer
Postat av: Zarah

Och vad har du kommit fram till... det vill vi förstås veta!

2012-02-25 @ 13:29:29
URL: http://verandan.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0