Ängel

Min söta "syster" samlade på änglar en gång i tiden. Det har aldrig jag gjort, trots det har jag en och annan lite här och där i huset. Hon har bl a sytt en till mig som är varit min skyddsängel under många, många år. Den hänger alltid framme.

Hon är inte utkonkurrerad, men jag har nyligen inhandlat en till. Den var så ljuvlig och riktigt ropade till mig att den ville med hem.

Nu hänger den i mitt köksfönster och därunder har jag ett element som är på för fullt så här års. Det innebär att ängeln rör sig av värmen som stiger uppåt.

När den snurrar är den makalöst vacker, trots att kroppen och vingarna är av vanlig ståltråd. Vingarna har dessutom pärlor som gnistrar lite. Inga dyrbara alls, men det spelar ingen roll alls för mig.



Kjolen är av tunna, mjuka fjädrar som hela tiden böljar fram och tillbaka.

Jag vill minnas att den kom från Afrika, någonstans och att merparten av förtjänsten gick till något välgörande ändamål. Jag skäms lite att jag inte la detta på minnet mer än så här, men det var i juletid och då var skallen full av annat.

Visst är den underbar?


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Mysig ängel, och kan tänka mig det är mysigt när den rör på sig och snurrar i köksfönstret.

Kram

2012-01-24 @ 21:34:47
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Visst är änglar fina! Jag har ett antal och fick en fin skyddsängel häromdagen.

2012-01-24 @ 23:10:57
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Zarah

Änglar har aldrig varit min grej, tror inte jag har en enda en. Hmm, så är jag som jag är, inte änglalik precis... :-)

2012-01-25 @ 18:51:35
URL: http://verandan.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0