Dags att sova

Jag sitter mycket vid datorn.

Jag läser bloggar, skriver i min egen, kommenterar i andras.

Jag har flera e-mailadresser som jag kollar av regelbundet, skriver mail, sköter mina bankärenden, lånar om böcker från biblan mm mm. 

Jag spelar en del spel,  kollar lite på facebook, "Traderar" - både köper och säljer - mest köper, bokar resor och gör en del inköp + mycket, mycket annat.

Innan jag lägger mig för att sova, eller ligga och läsa innan jag somnar, brukar jag spela två enkla spel. Jag sänker skepp och kör ett Memory. Sedan kan jag lugnt stänga av datorn.

Kärestan har andra kvällsceremonier, i alla fall på helgerna och semestrarna när vi är sambos. Han måste nästan alltid lägga minst en "Kungen."

Nu i helgen blev fredagskvällen väldigt sen. Jag mer eller mindre vräkte ut den älskade julen. Nu är den över och då vill jag ha ut tallen, bort med tomtarna och juldukarna och fram med annat fräscht, som får våren att komma fortare.

När jag äntligen gick upp var jag övertygad om att han redan sov.

Icke, sa Nicke. Så här var det!




Skönt att vi är likadana, annars kunde det bli jobbigt!

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Jag som tycker att jag håller på mycket med datorn och så där, men du verkar allt slå mej med både en och två hästlängder. :-) Och det är nog sant, att det är tur att du och din sambo är "lika goda kålsupare". :-D



Det där "Kungen" spelades förresten en hel del på vår förra dator - av dottern. I vår nuvarande dator vet jag inte ens om det spelet finns, fast numera kanske man spelar det on line? Hur som helst - okunskapen om detta kan bero på att dottern flyttade hemifrån innan vi bytte dator!? ;-)



Ha en fin tisdag! :-)

2012-01-10 @ 08:07:00
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Selma

Jag är nog också rätt mycket vid datorn men patience var det himla många år sen jag la.

2012-01-10 @ 09:18:39
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inger Maryissa

Ja, skönt är det säkert att ni har ungefär samma vanor framför datorn :-)

här sitts det också en del framför datorn...den är ju lite svårt att låta bli :-)

kram

2012-01-11 @ 22:51:00
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Zarah

Ja, datorn måste kollas av regelbundet även för mig. Litet internetberoende kanske... Röj är det spel jag brukar sysselsätta mig med sllt som oftast.

2012-01-12 @ 17:42:12
URL: http://verandan.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0