Nu är det slut!

Jag stod inte ut till tjugondag Knut!

Då skulle den sista lilla gnuttan av julen ut ur huset hade jag tänkt. Det handlade om 2 adventsljusstakar, 1 stjärna och en snöboll i fönstret.

Stjärnan åkte ner i förrgår och har legat på bordet som en sorglig påminnelse att det är cirka 11 månader kvar till nästa gång den ska upp.

Ikväll när jag kom från jobbet kände jag att jag behövde något annat än 7-armade adventsljusstakar i fönstren. Det är tur jag bor i radhus, så det bara är fönster åt två håll.

Fort och lätt tog jag bort dem och ersatte dem med lampor. Nu ligger de 7-armade i sina kartonger i väntan på en "resa" till källaren.

Julklappsrummet håller på att rensas och nya klappar ska hitta dit så fort det dyker upp något.

Jag känner mig redo för mars månad, det är bara 49 dagar dit och då är det:

                                       V         Å         R   




Visst har jag en positiv inställning och visst märks det att jag inte är någon vintervän?



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag stretar och spjärnar emot och kämpar för att inte börja plocka bort julen förrän på fredag, men då åker den ut trots att det är den 13:de.



Men först ska jag till elaffären och köpa ett par små fönsterlampor som ja kan ersätta elljusstakarna i vardagsrumsfönsterna med.



Kram Ingrid

2012-01-11 @ 22:02:25
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Herta

Ok jag lovar blogga i ämnet när det blir dags.

2012-01-12 @ 13:35:15
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Zarah

Absolut. Oftast instämmer jag glatt i anti-vinterämnen... men nu drar jag liiitet på det...



Till sommaren ska vi ut och geocacha också, alltså ännu mer att se fram emot.

2012-01-12 @ 17:37:09
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Selma

Det känns riktigt bra när julen är ordentligt bortplockad.

2012-01-12 @ 18:35:52
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0