Apropå odling

Nere på stan vid Olof Palmes torg kan man beskåda en annan odling än dem jag ägnar mig åt. Rabarber passar nog inte där, i den miljön.

Det finns lite bänkar utplacerat utmed torget och där sitter folk i godan ro, med grönskan bakom ryggen.



Jag som har en förkärlek för skyltar som dyker upp här och där och måste absolut kolla in vad det står på dem. Oftast är det helt normala saker, som passar till stället där de finns.

Den här tyckte jag var aningen annorlunda, eller annars, som man säger i Västerbotten.




För mig var det budskapet premiär!
Förresten, om de är ovårdade, ska man märka ut dem också med en skylt?


Kommentarer
Postat av: Mia

Vårdad och vårdad, jo, kanske det, men med tanke på att folk ska kunna sitta på soffan utan att ha grönt som kittlar i nacken så vet jag inte vad jag tycker i den frågan.

2012-06-29 @ 07:19:04
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Herta

Inte röra. Inte ta blommor, absolut inte.

2012-06-29 @ 19:31:17
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0