Denna dagen ett liv

Så sa farbror Melker och jag vet inte riktigt om jag förstod, att det han var med om var så förfärligt.

Det har inte min dag varit heller, men jag har röjt och rotat, packat till oss och till Myrorna, samt kasserat ett och annat. Hittat mycket bortglömt som gjort mig glad, en del som jag hade en aning om att jag hade och sådant som jag inte riktigt kan bestämma mig för vad det ska bli av det. Till slut blev jag rejält trött.

Så här dags, vid pass 0.37, har jag just inmundigat ett glas Samarin, för nu är jag så trött att jag mår illa.

Kärestan har varit hemma hos sig och hämtat motorcykeln (varav jag äger halva). Imorgon har han tänkt att vi ska åka till Motala, där det visst ska samlas en hoper gamla bilar. Definitivt inte mitt huvudintresse, men jag vill gärna åka lite hoj, koppla av från lådor som ska fyllas och som grädde på moset avsluta på något trevligt fik någon annanstans, för att mumsa i mig något gott.

Kärestan brukar ta en macka när vi är på sådana ställen.

Det brukar INTE jag!!!!!!!

Hoppas på uppehållsväder imorgon.

Kommentarer
Postat av: Selma

Denna dagen ett liv, så sa han Melker och menade att man skulle ta vara på den. Höja sin livskänsla genom målning eller aborrgryta. Hoppas din livskänsla trots tröttheten kom på topp.



Vi på Saltkråkan är egentligen en alldeles underbar vuxenbok som ger helt andra dimensioner än tv-serien. Hittar du den rekommenderar jag en läsning.

2012-06-30 @ 06:23:21
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Herta

Annars är ju bilkvällarna/mckvällarna i Nyköping populära för motorfolket, onsdagskvällar som mest men ikväll var det för motorcykelmännskorna...

2012-06-30 @ 20:12:17
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0