Vårt hus

Nu är det helt klart att vi ska flytta! Igår var vi hos dem vi köpt huset av och fick en massa nyttig information, ett jättegott fika och en härlig eftermiddag på landet.

Gissa om vi längtar att flytta dit, vi är båda två så trötta på att bo i stan och även om vi får åka lite mer bil, väger det helt klart upp den lilla nackdelen, med tanke på vilken otroligt skön miljö vi kommer att bo i. Det känns som rena, rama paradiset!

Så här ser huset ut!

Där på framsidan, till vänster om bron, är det en STOR rosenträdgård. Gissa om kärestan är salig!



I sommar är den här portalen förhoppningsvis helt grön och översållad med rosor. Det växer klängrosor från båda hållen. Färg och sort har jag ingen aning om, men så är det inte heller jag som är galen i rosor. Jag kan mina pellor!



Det var en vacker, solig dag igår när vi var där och det mesta hade börjat växa och mycket blommade. Det var roligt att få se trädgården nu i maj, för vi kommer inte dit förrän i juli.

Äntligen får jag ha Rhododendron, jag har gillat dem ända sedan en motorcykelsemester i England och Skottland i ungdomen, där de växte och blommade i enorm överflöd nästan överallt.

 

De hade redan börjat blomma lite försiktigt.



En härlig Brudspirea på baksidan, vit som snö, för brudarna är väl inte så vita numera?



I bakgrunden, mot uterummet blommade ett paradisträd, i buskform.



OCH här min käre son, är båten jag tänker köpa, så du kan fiska i Hjälmaren när du kommer. Nu får du äntligen se att det är sant!



Gäststugan på baksidan är vi också väldigt glada för.



Längst ner i trädgården, en stor, inhägnad odlingslott. Tji fick ni rådjur, det är bara att hoppas att inga vildsvin kommer och plöjer ner alltihopa.



I bakgrunden är baksidan av vårt hus.

Hjälmaren är mindre än 1 km bort, om jag nu glömde nämna det!

Kommentarer
Postat av: Herta

Men vad kul. GRATTIS TILL NYA HUSET OCH ATT DET FÖR ER ÄNTLIGEN ÄR KLART MED INFLYTT! Vilken sommar Ni har framför Er.

2012-05-14 @ 20:12:38
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Inger

Meeen vilket härligt hus ni köpt...Stort grattis, hoppas ni kommer att trivas...Det blir ju toppenfint,,låter super med allt du beskriver..

Hjälmaren är ju ingen dålig sjö...

Lycka till med allt,,jobba inte hjäl dig i trädgården. Du vet man vill mycket,, och orkar inte allt,,hihi,,,kramizar,,

2012-05-14 @ 21:56:37
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Så fint det ser ut, ert nya hus, där kommer ni säkert att trivas bra.



Grattis, grattis!

Kram, Ingrid



2012-05-14 @ 22:48:33
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Zarah

mmm så fint, jag förstår mycket väl att ni blivit förälskade i detta hus och trädgården. Hur ligger det i förhållande till andra hus? Litet fritt... eller grannar inpå knuten?



Hoppas jag får tillfälle att gästa dig/er någon gång... :-) Det skulle vara ett stort nöje!

2012-05-15 @ 01:18:58
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Inga

Åh, vilket underbart hus...

Grattis till det!

Kram Inga

2012-05-15 @ 15:26:49
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Inga Magnusson

Det där kommer att bli bra! Jag trodde att det var ett äldre hus men det här ser ju rätt så nytt ut! Och närheten till sjö är inte fel.

2012-05-15 @ 21:04:20
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0