Aftonen med "damerna"

Det var en fröjdefull afton för oss damer i torsdags. Vi var 4 av 6 som träffades hemma hos B.
Damer är vi inte riktigt och när vi kommer ihop är vi det absolut inte, då blir vi tonåringar igen, för det var i den åldern vi lärde känna varandra i skolan.
 
Sedan har det varit ett glapp, då när man höll på med studier, barn, arbete osv. Sedan tror jag det var I, som drog igång det hela igen. Hon var tyvärr sjuk igår, men så är det ibland. Det är inte alltid vi är alla och det funkar ändå.
 
Först bjöds vi på snacks och dip, samt en Hallonmojito, som var ursmarrig.
 
 
Kvällens värdinna B med J i väntan på att få börja äta.
 
 
 Den utsökta förrätten ligger redan serverad och väntar på oss.
 
 
Det är krabbröra med chili, på rostat bröd. JÄTTEGOTT!
 
Varmrätten var kyckling med vindruvssås, ris och en fräsch sallad.
 
 
Och jag, som för en gångs skull inte körde, fick min favoritöl Baron Trenck.
 
 
Vi har alltid ROLIGT, A vill aldrig vara med på bild och det respekterar vi förstås, hon håller i kameran så vi andra 3 blir förevigade istället. Dock är hon ingen vidare regissör, för vi fladdrar åt olika håll.
 
 
Nästa försök gick det bättre.
 
 
Vi sitter alltid länge och äter, för det är mycket som ska avhandlas under tiden. Till slut blev det dags för dessert och en härlig äppelpaj kom på bordet.
 
 
Kaffe och avec blev det också och jag tackade ja till en liten cognac.
 
 
Efter detta var vi så mätta att det kändes helt omöjligt att vare sig äta och dricka något mera. Vi var tvungna att säga "Nej tack," när B tyckte vi skullle ta lite till.
 
Då ändrade hon strategi, för vi hade inte smakat de jättegoda pralinerna än.
 
 
Det är som det är och ÄTA, det kan vi så det var inga problem att få ner att par sådana heller. Det var något gott kras inuti och mmmmmmmmmm som de smalt i munnen!!!!!!
 
 
 
 Bs man var också med en stund, och här håller han i "pratankan", som vi döpte om den fina glasduvan till. Man håller alltså i "ankan", när man vill säga något och förhoppningsvis lyssnar de andra då.
 
 
 Jag var mätt hela fredagen, som var dagen efter denna afton med damerna!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det ser verkligen ut som en toppenkväll!

God mat och dryck i goda vänners sällskap, kan det bli bättre?

Kram, Ingrid

2012-11-05 @ 10:51:32
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Himla kul kväll måste det ha varit. Jag gillar ju verkligen att njuta av såna här blogginlägg med god mat och dryck!

2012-11-05 @ 20:56:41
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Mia

Wow så gott ni åt! Ser läckert ut... Funderar på om jag ska börja samla ihop något tjejgäng att träffa litet mer regelbundet än vi gör... Men det får nog vänta tills jag är pensionär.. är ju hemma alldeles för litet i dagsläget...

2012-11-09 @ 11:53:16
URL: http://miatankar.wprdpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0