Livet på landet - återigen!

Jag var 11 år, skulle fylla 12 samma år, när mina föräldrar köpte hus på landet.
 
Min far var en riktig konstnärssjäl, han tecknade, målade, sjöng, spelade fiol och skrev. Han skrev i tidningen, dikter, kåserade, rimmade suveränt på julklappar, i gästböcker etc etc. Då, när de blev "lantisar" började han kåsera under namnet "Hallsbegstorparn". Jag är inte alls som han, även om jag också skriver, men jag börjar känna mig som jag behöver en övergripande rubrik, typ Hallsbergstoparn för mitt bloggande och det är just "Livet på landet!"
 
Idag fortsätter det med musandet. Lilla Ahti blir mer och mer jaktkatt. I morse, precis innan jag skulle åka till jobbet kom hon in med ny mat - tilll mig eller henne? Vad vet man?
 
Näbbmus tänkte jag, men se nu var det en riktig och inte så liten heller. Då vill hon ha beröm så klart och det fick hon, fast jag stod med jackan på och var på väg ut till garaget.
 
Vad händer?
 
Hon svarar!!!!!
 
Vad händer då???
 
Musen smiter när hon öppnar gapet för att släppa ut sitt lilla mjau"
 
Vad händer sedan?
 
Musen smiter in bakom vedbaljan i köket och vidare in i rummet.
 
Där står pianot och resten får ni gissa själva!
 
Nääää, jag har ingen aning om ifall den är kvar därunder/bakom. Det lär väl visa sig!
 
Livet på landet är iuppenbarligen nte bara glädjeämen, som nu med en mus inne i huset. Det finna annat elände också, tyvärr!!
 
En ny intressant karta över närområdet? Eller.......?
 
 
 
Nej då, det är bara mitt ben, vid knät!
 
Jag har fått fler husdjur och det i sin tur gav mig Borrelia!!!! Häpp!
 
Det är livat på landet, man får vara med om mycket- nya erfarenheter!
Det är läkaren som ritat konturer runt rodnadnen för att kolla om den skulle förändras. Kliar och gör ont att ha borrelia vet jag nu, men efter 6 dagar med penicillin är det lite bättre.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

jo, livet på landet är ganska annorlunda från livet i stan
och roligt det du berättar om kissen..
och mysigt det du berättar om din far.
Min pappa var duktig på att måla tavlor och han spelade också piano.
Men vilken otur att du drabbades av Borrelia,
och skönt att det finns Penicillin, och hoppas det blir bättre snart
kram

2012-10-03 @ 21:38:57
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ja du!
Livet på landet är inte bara idyll, möss och borrelia hör också till.

Hoppas att kissen lyckas ta musen och att du har fått en bra behandling för din borrelia. Det krävs bara vanlig bondpenicillin, sa läkaren när Åke fått sjukan.

Kram, Ingrid

2012-10-03 @ 22:50:07
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Sanna Svedin

Fin blogg! Hur mår du idag? :) Kolla gärna in på min blogg där det pågår en veckans blogg tävling!

2012-10-03 @ 23:29:23
URL: http://gottagetdown.blogg.se
Postat av: Inga M

Nostalgi att läsa om din barndoms flytt till landet och om din pappa. Han var en personlighet med många gåvor och ett reflekterande djup som var ovanligt. Men skrivarådran har alltid varit stark hos er, blev ju din brors jobb kunde mycket väl ha blivit ditt också om du bara velat.

Välkommen till livet på landet! ;-) Trist med borrelia, det fanns inte när vi var barn. Eller också fanns det och ingen visst att de hade det??? Och katter som drar in möss! Det går an med möss, men vi hade för länge sedan en som drog hem den ena ormen efter den andra. Jättestolt!

2012-10-04 @ 08:34:44
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Mia

Borrelia! Jag antar att du får behandling!??

2012-10-05 @ 13:03:55
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: anne

Jag ser till att lyfta ut katten på altanen när hon kommer in med byten just av den anledningen (vill inte ha dem springandes lös, ev skadade, inomhus).

Borrelia? Sicket skit. Det fick äldsta sonen efter att vi haft hans femårskalas i skogen.

2012-10-05 @ 18:49:45
URL: http://annnne.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Morning Mitt i Landet! F´låt men jag fnissar lite också...men inte åt att du fått den hemska sjukdomen! Håller tummar tassar o tår att du blir frisk fort!
Kramen!
Ragnvi

2012-10-06 @ 10:08:08
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Inga M

Hmmm jag har skrivit en kommentar här tror jag. Undrar om du inte publicerat eller om den hamnat i någon skräpkorg?

2012-10-07 @ 05:50:19
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Herta

Elände med borelian. Hoppas du piggar på dig snart. Har missat detta då jag läser ifatt.

2012-10-08 @ 21:03:01
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0