Mångalen

Nej, nej, nej! Jag har inte blivit varulv eller vampyr, även om det var inne ett tag. Jag har bara blivit mångalen - alltså galen i månen.
 
När man bor så här långt från stan med gatubelysning, är himlen på ett helt annat sätt. Det är alldeles svart, stjärnorna gnistrar som riktigt dyrbara diamanter och månen är hur fin som helst.
 
Här om kvällen insåg jag, att fullmånen som jag sånär körde i diket för att fånga, hade krympt avsevärt.
 
Fin var den ändå och måste förevigas.
 
 
Så fick jag syn på en skarp stjärna bredvid och var tvungen att testa en bild till.
 
 
Jag fick den också! Det är en bra kamera jag har!
 

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Fina bilder av månen
Jo, himlen är ganska annorlunda när man bor långt från stan med gatubelysning
det var länge sedan jag såg en riktig stjärnhimmel....och saknar det...
kram

2012-10-15 @ 22:16:04
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga M

Återigen har du lyckats med månbilder! Flott!

2012-10-17 @ 05:51:59
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0