På tur i närmiljön

Huvudvärken gav sig efter ännu en Treo - jag VET! Det är inte  bra, men jag blev bra och det var det primära. Imorgon vaknar jag pigg och nyter, utan huvudvärk och förhoppningsvis utvilad. Jag känner mig!
 
Vi for på småvägar till Odensbacken. Vi hade hela bilen full med saker till återvinningen. Vi sopsorterar väldigt nitiskt, det har jag för övrigt gjort väldigt länge. Det regnade, men inte så farligt. Efter att vi blivit av med allt som skulle iväg, åkte vi till Jacobssons möbler.
 
 
Vi skulle titta efter gardinstång till rummet, skena till badrummet att hänga upp duschdraperiet i och hur mycket en Ekströms Lamino kostar. Jag har en, de är jättesköna och jag vill ha en till + två fotpallar. Vi blir inte yngre och man ska sitta bekvämt.
 
Det blev tji både vad det gäller gardinstång och duschskena, men stolen hade de. Det var dessutom extrapris på den, så den kostade "bara" drygt 9000. Pallarna kostade drygt 4000 styck.
 
Höhöhö, vi får väl se om jag vinner på Postkoden, eller får någon annan extra inkomst på något vis. Det är i alla fall inget man impulsköper.
 
Så skulle vi in på ICA i metropolen Odensbacken, vi hade lite pantburkar och flaskor i en kasse. Där stod en man, som också skulle panta. Han hade just börjat och hade en hel kundvagn full med kassar. "Nej," sa vi, "här står vi inte, vi åker till Stora Mellösa istället," men först skullle vi fika.
 
 
Bara skylten gör mig nostalgisk.
 
Det var ganska fullt där också, så vi beslutade oss för att fika hemma, men att köpa med oss något smarrigt hem.
 
 
Välkommen in var jag! Herta, är det det här stället du menar?
 
 
Jag köpte ett överdådigt fika och så for vi till vårt eget lilla ICA. Där var ingen kö och vi handlade en hel del mer än bara en gurka, som var det vi skulle ha från början. Man ska vara rädd om sin närbutik!
 
 
Väl hemma malde jag bönor av ett gott kaffe från Oliv&Te och kokade, sedan smorde vi kråset rejält!
 
 
Jag köper ofta en kaka av varje, så delar vi. Kära vännen Agneta och jag brukar göra så! Det är smart!!!!

Kommentarer
Postat av: Herta

Men vad roligt med detta inlägg. Först konstaterar jag att här har jag passerat många gånger på väg till staden i Närke, studiestaden då på den tiden då det begav sig. Mamma hade för sig att det var närmare att gena över Odensbacken. Och sen innan mitt namn hinner nämnas så ser jag KONDITORIET. Här har jag fikat flera gånger. Gammalt som det var en gång men med gott fika och tillhörande fikabröd. Kul att se bilder därifrån.

2012-09-23 @ 19:16:28
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0