Vitmossa med lavastenar.........

 
........... eller vad i all världen är det?
 
Det började med att jag stod i köket och plockade undan kära dotterns och min tekopp efter att hon varit här och förnöjt mig några timmar.
Jag hörde en signal från ungefär den platsen där telefonen står och tänkte: "Nu driver hon med mig, hon har ändrat signal utan att jag märkt det. Sedan fnissade jag lite för mig själv över hennes lilla skämt.
 
Så ringde det igen och gick till hallen för att svara..
 
Inte ringde det där inte!
 
Vad var det då?
 
Vi har inget larm (än) och tvättmaskinen som är den enda apparat som spelar när den är färdig var absolut inte igång.
 
Jag stack ut huvudet genom dörren och då fick jag förklaringen.
 
Resultatet blev en god dessert efter min magra sallad lite senare på dagen.
 
 
Glassbilen, den har jag inte varken sett eller hört de senaste 10 åren, men här, långt ute på landet, där kom den! Sundborn Maräng, inget fel alls!

Kommentarer
Postat av: Herta

Det skall alltså fortsätta ( har inte kommenterat ett tag, svårt att få ordning på sparandeet och alla mappar på nya datorn.

2012-09-15 @ 17:50:40
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0